Gå til innhold

hallucinere


Gjest rochella

Anbefalte innlegg

Gjest rochella

Jeg har bipolar lidelse. Jeg lurer på om jeg har hallucinert. Ved en anledning da jeg lå i senga mi og prøvde å sove, kom en stor blå mann stormende mot meg og angrep meg. Det varte ikke lenge, så forsvant han inn i veggen. Jeg kan love at den natta drømte jeg at jeg var blitt gal,for makan hadde jeg aldri opplevd.

Men hallucinerte jeg eller hadde jeg allerede sovnet og drømt og trodd at jeg var våken?

Det er ganske lenge siden dette skjedde.

Idag skjedde det igjen. Jeg lå i senga mi og hadde våknet for en stund siden ,men lå å dro meg. Plutselig kom en stor hånd stormende mot meg og klasket meg i panna! Jeg kunne kjenne klasket helt tydelig. Etterpå kjentes det ut som jeg svevde og falt opp og ned i senga mi.

Jeg vet det er hallucinasjoner og at det ikke er virkelig. Men hvorfor skjer det. Er det pga bipolar lidelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hatt lignende opplevelser, kalles hypnagoge tilstander, fikk jeg beskjed om av en psykolog. Har brukt lave doser Nozinan mot dette i perioder.

Hvis du ser og opplever slike ting med øynene åpne og ellers er våken, defineres det vel mer som hallusinasjoner.

Om opplevelsene har sammenheng med at du er bipolar veit jeg ikke, men man kan i alle fall ha slike opplevelser også uten å være bipolar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rochella

Jeg hatt lignende opplevelser, kalles hypnagoge tilstander, fikk jeg beskjed om av en psykolog. Har brukt lave doser Nozinan mot dette i perioder.

Hvis du ser og opplever slike ting med øynene åpne og ellers er våken, defineres det vel mer som hallusinasjoner.

Om opplevelsene har sammenheng med at du er bipolar veit jeg ikke, men man kan i alle fall ha slike opplevelser også uten å være bipolar.

øynene var jo åpne og jeg var jo våken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan vel også arte seg slikt? Om hun har opplevd dette, go samtidig ikke klarte å røre seg?

Men hun sier jo ingenting om at hun ikke klarte å røre seg. I svaret til meg sier hun tvert imot at hun var våken med åpne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun sier jo ingenting om at hun ikke klarte å røre seg. I svaret til meg sier hun tvert imot at hun var våken med åpne øyne.

Man oppever også at en er våken, med åpne øyne i søvnparalyse. Men at man ikke kan røre seg -men om hun ikke klarte å røre seg, vet jeg jo ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man oppever også at en er våken, med åpne øyne i søvnparalyse. Men at man ikke kan røre seg -men om hun ikke klarte å røre seg, vet jeg jo ikke :-)

"Man oppever også at en er våken, med åpne øyne i søvnparalyse."

Ok, det visste jeg ikke. Jeg har opplevd søvnparalyse selv noen ganger, og da har jeg aldri kunnet se, øynene har vært lukka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Man oppever også at en er våken, med åpne øyne i søvnparalyse."

Ok, det visste jeg ikke. Jeg har opplevd søvnparalyse selv noen ganger, og da har jeg aldri kunnet se, øynene har vært lukka.

Nå ble jeg litt usikker. Jeg har oppfattet det slik at en i alle fall kunne _tro_ at en hadde åpne øyne, at en ikke var klar over at en ikke var våken. Men jeg har kanskje blandet sammen med det hypnagoge hallusinasjoner?

Kanskje noen andre som vet mer om dette kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...