Gå til innhold

Noe i Svelget ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 22 år som jobber i IT bransjen, en forholdsvis stressende bransje til tider, jeg er noe overvektig men har trent veldig mye før og har også tatt dette opp igjen i senere tid. jeg har noe problemer med øvre luftveiene og svelget.noe som er irriterende. Jeg har prøvd div. medisiner.Har hvert hos øre,nese,hals spesialist. han har ikke kunne funnet ut noe tilsynelatende. først var jeg ganske sikker på at det var hundene mine jeg reagerte på men allergi testene jeg tok hos legen viste ikke noe utslag på hverken hund, bjørk pollen eller de andre midlene som ble brukt i den testen. Hele tiden

har jeg hatt følsen av at det sitter igjen noe etter at jeg svelger. Jeg har prøvd og kartlagt hvor og når men det er helt håpløst. Jeg tror også kanskje stress er en faktor jeg føler at jeg må brekke meg til tider, men dette gjelder ikke når jeg trener, da merker jeg ikke noe,men når jeg får roet meg merker jeg det. syns det knyter seg mere når jeg lener meg bakover i en stol, når man får den knekken på hodet. Jeg tror også kanskje stress er en faktor. dette har vart siden april. dette er noe som irriterer meg HVER dag tror det klikker for meg noen ganger! :) Øre nese,hals spesilasten som undersøkte meg kunne ikke si noe, han ba meg vente en stund for og se om det ble noe bedring. Fjerne mandler kan det løse noe ? Astma ? Kan man ikke være allergisk og sammtidig ha Astma ? hvordan syns du jeg bør å fram ? Hvorfor harker noen mere en andre, mere slim produksjon ?

,På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12878-noe-i-svelget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hei

Slik som du beskriver det, syns jeg absolutt du boer gaa til en lege som foretar lungefunksjonsproever, dvs pusteproever, for aa se om dette kan vaere noe astmaliknende. Mange astmatikere har "klump" i halsen og mange har ogsaa en del slim. Det at det har holdt seg i relativt lang tid, kan tyde paa noe i den gaten. For astma har man gode medisiner, saa hvis dette er tilfelle, vil du ha gode muligheter til aa faa en orden paa tilstanden. Det er ogsaa vanlig for denne sykdommen at den kan holde seg vekk under anstrengelse, fordi kroppen da produserer ekstra adrenalin, noe som holder luftveiene aapne, for saa aa bli tette naar anstrengelsen er over.

For aa teste ut om dette er astma, vil du bl a faa proeve astmamedisiner. Disse er ikke skadelige, og tar ikke bort din konsentrasjonsevne for din IT-jobb. Saa ta kontakt med en lege som foretar de ovenfornevnte undersoekelser. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12878-noe-i-svelget/#findComment-63646
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...