Gå til innhold

Dilemma?


chablis88

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 24år, som fortviler litt. Sliter med depresjon/angst for tiden. Er "heldig" at jeg kjenner noen som har slitt med depresjoner selv som jeg kan snakke med. Men "problemet" er: De vil meget gjerne at jeg skal begynne med antidepressiva, og det er nesten som man føler det som et press. Selv klarer jeg ikke å få bestemt meg. Er også skeptisk til den type medisin, selv om alle sier at det er det ingen grunn til. Men man klarer ikke helt å "få det inn". Prøver å komme i kontakt med psykolog, for det er det jeg ønsker mest, og få en fagperson å snakke med, som kanskje kan hjelpe meg til å forstå og finne ut av det som uroer meg. Det er noe av grunnen til at jeg er skeptisk til antidepressiva. Hvis jeg tar det, får jeg time hos noen da, hvis medisinen hjelper? Legen mente at det ville være et godt alternativ, for ventetiden kan bli lang. Han har nok rett i det, men jeg vil så gjerne snakke med en fagperson, og er redd for at jeg ikke skal klare og formidle det jeg sliter med hvis jeg begynner med medisin. Jeg klarer ikke bestemme meg, og man føler en del press rundt det. Noen råd å gi? Eller må jeg bare finne ut av det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AD or not to?

Jeg synes du bør snakke med fastlegen din og få en henvisning til psykiater eller psykolog.

Som du er jeg skeptisk til antidepressiva, og går til behandling for depresjon hos psykiater - uten AD, foreløpig. Så det er mulig å prøve det først, og så får du se hvordan det går.

Håper du får det bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skjønner at du er skeptisk til medisin - det tror jeg er ganske sunt! Det hele blir jo alltid et spørsmål om hva er best for deg her og nå, å velge mellom to onder så og si - være deprimert lenger, eller prøve medisiner. Psykologer sier ofte at det snaut går an å arbeide med de som har alvorlige depresjoenr - at det er lettere å bygge opp terapi til en person som er litt bedre. Hjernen din fungerer bl.a bedre da....og du har mer nytte av terapien. Men har du bare mild eller moderat depresjon så er det jo hele tiden en avveining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...