Gå til innhold

Feit og fortvilet/hjelp!


Gjest Tjukkebolla

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukkebolla

Hei!

Etter to barnefødsler sitter jeg her og er feit og fortvilet. Jeg ser meg i speilet og kan ikke tro at det er meg jeg ser. Jeg er forholdsvis høy, men nærmer meg 100 kilo, og det er ALT for mye.

Jeg ønsker virkelig å gjøre noe med den fryktelige kroppen min, men det er så forferdelig vanskelig. Det har kommet så langt, at veien tilbake til normalvekt kommer til å bli svært tøff.

Dessuten er mat tydelig koplet mot følelser hos meg. Jeg spiser når jeg er glad og når jeg er trist, når jeg kjeder meg og når jeg er stresset. Samtidig har jeg et barn som er mye sykt, og sitter derfor mye inne i perioder. Jeg klarer ikke å motivere meg for å trene på helsestudio eller lignende. Det er et kjempeskritt å ta.

Er det noen som har gode råd til en overvektig stakkar, eller som vet den riktige tingen å si for å motivere en som er umotivert? Så vær så snill å hjelpe meg!!!??? Selvfølelsen min er på vei rett ned, og jeg føler at jeg ikke kommer til å beholde mannen min dersom jeg ikke gjør noe med meg selv. Dessuten vil jeg ikke se slik ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære fortvilet

Har akkurat svart flere av dere men det ble av en eller annen grunn ikke lagret. jeg prøver igjjen!

Det at du skriver inn her betyr at du vil. Bestill en time hos en ernæringsfysiolog. Diskuter hvorledes du opplever din situasjon og vær ærlig når du skal si noe om ditt spisemønster og hva du spiser når. Derer kan sammen lage en ok plan. Når det gjelder trening bør du ikke tenke helsestudio. tenk deilige turer. Ut i frisk luft. Det setter fart på forbrenningen, bedrer humøret og gjør det lettere å regulere spisingen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære fortvilet

Har akkurat svart flere av dere men det ble av en eller annen grunn ikke lagret. jeg prøver igjjen!

Det at du skriver inn her betyr at du vil. Bestill en time hos en ernæringsfysiolog. Diskuter hvorledes du opplever din situasjon og vær ærlig når du skal si noe om ditt spisemønster og hva du spiser når. Derer kan sammen lage en ok plan. Når det gjelder trening bør du ikke tenke helsestudio. tenk deilige turer. Ut i frisk luft. Det setter fart på forbrenningen, bedrer humøret og gjør det lettere å regulere spisingen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde god hjelp av å begynne på et Librakurs. Jeg var 89 kg, men jeg er ikke særlig høy (1.66). 3-4 måneder før jeg begynte på Libra, begynte jeg på SATS, jeg gikk ikke ned i vekt, men fikk likevel bedre form. Med Libra gikk jeg ned 8 kg. Jeg fortsatte på kuren på egenhånd og er nå 68 kg.

Det er grusomt å føle seg for stor. Det var egentlig lett for meg å slanke meg når jeg først kom i gang. Det var å komme i gang som var vanskelig.

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...