Gå til innhold

Miss World, spanske tog og andre historier...

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai

Sitat Dagbladet: "Faren til Rosanna er 80-tallshelten Chris De Burgh, sangeren mest kjent for storhiten «Lady in Red»"

Nå må jeg bare komme med et lite hjertesukk selv om jeg neppe tror en eneste doler kommer til å skønne hva jeg mener...

Men altså, en eller annen, fortell meg at det ikke er sant, det som står i sitatet fra Dagbladet! Jeg mener .. er det virkelig "Lady In Red" folk husker Chris De Burgh for? Den platte, ekle, kommerse, dumme, dumme sangen? Er det ingen som husker _noe_ av det virkelig storslagne mannen kom med på 70-tallet, det som virkelig var STOR musikk, musikk som er verdt å huske?

Spanish Train .. The Tower .. Crusader .. Ingen som husker dem?

Jeg hadde en litt sen oppdagelse av mannen i 1978, da ble jeg satt helt ut av Spanish Train - dermed var det gjort. Jeg var dødsfascinert av alle historiene hans, for det var jo det sangene var, historier. Min største bekymring (som jeg stadig luftet for alle som gadd høre på) var at mannen skulle gå kommers og få en "hit". Så kom 1986 og "Lady In Red". _Som_ jeg hatet den sangen. Og det er bare usigelig trist om det er den mannen skal bli husket for!

...

Ooh, high on a hill, in the town of Jerusalem,

There stood Saladin, the King of the Saracens,

Whoring and drinking and snoring and sinking, around him his army lay,

Secure in the knowledge that they had won the day;

...

*sukk*

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til fyren, men det eneste jeg husker han for er nettopp den talentløse låta der. Ufattelig at det ble en bestselger, og sånne låter er selvsagt skyld i at man ikke gidder å stifte nærmere bekjentskap med mannens musikk.

Annonse

Gjest ChiengMai

Jeg husker Chris de Burgh... men hørte nok ikke _aktivt_ på hans musikk. Sorry, om jeg driter meg fullstendig ut nå, men var det ikke han som hadde the ferryman? Den husker jeg iallefall godt og den var bra på tekst, også... eller???

Don't Pay The Ferryman, ja!

Gjest ChiengMai

Jeg kjenner ikke til fyren, men det eneste jeg husker han for er nettopp den talentløse låta der. Ufattelig at det ble en bestselger, og sånne låter er selvsagt skyld i at man ikke gidder å stifte nærmere bekjentskap med mannens musikk.

Du går glipp av noe! Det han ga ut på 70-tallet, lenge før "Lady In Red", var virkelig storslagent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...