Gå til innhold

depresjon??


Detinu

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 20 år....Tenker ofte på akkuratt det med å være deprimert...Egentlig skulle jeg hatt det bra...men føler av og til, med jevne mellomrom(en gang i uka ca.), at alt er bare feil....Ser ikke glede i noen ting, har ikke lyst til å fortsette, ingen ting å se frem til liksom....Burde egentlig hatt det bra, tror jeg...Har masse gode venner, går bra på skolen, ser "normal" ut....har ingen kjæreste, det ble slutt for ca 4 mnd siden....Tror egentlig ikke at jeg savner henne, men tenker på henne av og til....Kan det enkelt å greit være kjærlighetssorg? Eller kan det være depresjoner?.......noen råd, uansett liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si. Det er klart det kan være kjærlighetssorg, men det kan jo også være depresjoner. Det du sier om at alt virker feil høres kjent ut. Hvis det er depresjoner, i hvertfall i noen særlig grad, vil det egentlig bare bli værre. Problemet da er at man sklir sakte nedover i mørket til man ikke orker å få hjelp. Og det skjer uten at du merker det.

Det beste hadde vært om du kunne sørge for at hvis det blir værre, så vil du bli sendt rett til psykolog. Hvis det bare er kjærlighetssorg vil det gå over. Snakk med noen som kan styre deg i riktig retning hvis de merker at ting blir værre.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Det er klart det kan være kjærlighetssorg, men det kan jo også være depresjoner. Det du sier om at alt virker feil høres kjent ut. Hvis det er depresjoner, i hvertfall i noen særlig grad, vil det egentlig bare bli værre. Problemet da er at man sklir sakte nedover i mørket til man ikke orker å få hjelp. Og det skjer uten at du merker det.

Det beste hadde vært om du kunne sørge for at hvis det blir værre, så vil du bli sendt rett til psykolog. Hvis det bare er kjærlighetssorg vil det gå over. Snakk med noen som kan styre deg i riktig retning hvis de merker at ting blir værre.

Lykke til

Takker masse for rådet Puzz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Alt du skriver passer med depresjon untatt det med en dag i uka.

For å stille depresjonsdiagnosen må en ha hatt symptomene "storparten av dagen, hver dag de siste to uker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...