Gå til innhold

mensen hver andre måned..


hmh

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem.

Jeg er 17 år, og har hatt mensen i 3-4 år. Alltid har den vært regelmessig, men nå de siste.. 5 månedene, har mensen kun kommet annenhver måned. Altså.. Mensen er 1 mnd. forsinka hver gang. Og de to siste gangene har jeg hatt veeldige mens-smerter. Jeg har hatt regelmessig sex siden litt før sommerferien, men ikke vært til gynekolog enda.. Men vi har alltid brukt kondom.

Hva kan være galt?

Kan det være en kjønnssykdom eller noe annet slemt? I så fall hva?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres litt ut som om du bare har eggløsning fra den ene siden, (man skal ha eggløsning fra annen hver eggstokk, en måned fra den ene, en måned fra den andre).

Jeg ville bestilt en time hos lege/gynekolog, for å sjekke om det er noe i veien som kan rettes på. Dumt å gå med infeksjoner eller noe annet som lett kan rettes opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som om du bare har eggløsning fra den ene siden, (man skal ha eggløsning fra annen hver eggstokk, en måned fra den ene, en måned fra den andre).

Jeg ville bestilt en time hos lege/gynekolog, for å sjekke om det er noe i veien som kan rettes på. Dumt å gå med infeksjoner eller noe annet som lett kan rettes opp!

aha.

hm.. kan det være farlig da ? hvis det er tilfelle - det er likevel mulig å få barn ?

tenker jeg bestiller time til gynekolog i morra..

tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Kjønnssykdom har ingen innvirkning på mensen, men ellers skal det ikke så mye til hos unge jenter, før det kan bli uregelmessig. Slanking, stress, trening er det vanligste. Jeg synes du skal snakke med din lege, evt få en hormonanalyse foretatt (blodprøve) og diskutere p-pille som vil regulere blødningene og gi god prevensjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...