Gå til innhold

diagnose,,,

Anbefalte innlegg

hej.jag ær en kvinna på 28 år som upplever stora problem,,,

i perioder ær jag vældigtb energisk ,uppegående sosial,vaken,,,

men sen i perioder som nu upplever jag att jag inte fungerar i det hela tatt,, kan inte kommunicera-och då menar jag bokstavligt talat!!

sluddrar,sæger fel ord,har svårt før att tænka,fatta beslut,svårt før att førstå sammanhæng:bla. nær folk fortelleer historier,nær jag ser på tv och læser tidningar.

ær otroligt distræ,och upplever att hukommelsen ær starkt svækkad.har otroligt lite energi,och stora svårigheter med att utføra dagligdags uppgifter.inte bara pga.energimangel men pga att jag har svårt før att strukturera och organisera-som jag i mina sk. friska perioder upplever att jag ær flink till.

det ær nu tredje gången i mitt liv som jag upplever en sån period,och nu har det pågått i tre månader,,, undrar om detta ær symptom på en eller annan demens?? kan dementa uppleva perioder dær de fungerar bra? kan man lida av en demens trots att man bara ær 28 år?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129118-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alternativer

Hvis du går til lege med disse symptomene vil du i alle fall bli sjekket for ting som lave jernlagre (ikke bare blodprosenten), mangel på vitaminene B9 (folat) og B12.

Spiser du skikkelig mat?

Kommer og går disse symptomene uten grunn, eller henger det sammen med f.eks. stress, overarbeid e.l.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129118-diagnose/#findComment-788159
Del på andre sider

Hvis du går til lege med disse symptomene vil du i alle fall bli sjekket for ting som lave jernlagre (ikke bare blodprosenten), mangel på vitaminene B9 (folat) og B12.

Spiser du skikkelig mat?

Kommer og går disse symptomene uten grunn, eller henger det sammen med f.eks. stress, overarbeid e.l.?

Hei! Er enig med de andre her. Min første tanke er som soleil skriver, dette minner veldig om en bipolar lidelse. Oppsøk fastlegen din og få det sjekket. Jeg har sykepleierutdanning, men har ikke hørt om demenssykdom som går i perioder. Derimot har jeg lært at depresjon kan gi symptomer som ligner på demens. Altså problemer med å huske, konsentrere seg, samle seg om ting, få gjort dagligdagse ting...... Men jeg er jo ingen lege, så det er ikke så lett for meg å si. Har du en bipolar eller unipolar lidelse kan du få stemningsstabiliserende medisiner. Gå til legen, du. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129118-diagnose/#findComment-788498
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...