Gå til innhold

Deprimert og personlighetforrsyrrelse


Gjest deppa5

Anbefalte innlegg

Jeg har begge diss diagnosen.

Hva er egentilg det siste ?

Jeg tar Tolvon og Zoloft pluss en imovane til å få sove på. er 50 prosent uføre og vil gjerne bli 100 tror du det er sjans til det.

Jeg sliter mye med mareritt hver natt, gjorde det også lenge før jeg begynte med piller, er litt plagsomt, men lurer på hvorfor jeg har de, det er mange hver natt.

Deppa 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Jeg hadde mye mareritt da jeg gikk på forskjellige antidepresiva. De forsvant når jeg sluttet med antidepresive medisiner. Men du har jo hatt dette problemet tidligere også, så det er vanskelig å si hva det kan komme av. Kanskje du har mange ting du egentlig skulle ha bearbeidet, men som kommer fram i søvne?

Personlighetsforstyrrelse kan være så mangt, det finnes mange forskjellige typer. Har inntrykk av at ustabil pers.forstyrrelse/borderline (det er omtrent det samme) er den mest "vanlige".Du kan lese om pers.forstyrrelser her:

http://www.med.uio.no/us/dn/dninfo/persfors.htm

Håper dette hjelper deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Jeg hadde mye mareritt da jeg gikk på forskjellige antidepresiva. De forsvant når jeg sluttet med antidepresive medisiner. Men du har jo hatt dette problemet tidligere også, så det er vanskelig å si hva det kan komme av. Kanskje du har mange ting du egentlig skulle ha bearbeidet, men som kommer fram i søvne?

Personlighetsforstyrrelse kan være så mangt, det finnes mange forskjellige typer. Har inntrykk av at ustabil pers.forstyrrelse/borderline (det er omtrent det samme) er den mest "vanlige".Du kan lese om pers.forstyrrelser her:

http://www.med.uio.no/us/dn/dninfo/persfors.htm

Håper dette hjelper deg litt.

Nå har vel de fleste med pers.forst. også depresjoner i ulik grad så det var ikke noe spessielt!

Her er også en del info im borferline ol.

http://www.psykopat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Nils Håvard Dahl, psykiater

Personlighetsforstyrrelse er når en har så uhensiktsmessige personlighetstrekk at en selv eller andre lider betydelig under det, og/eller at de gir en beydelig nedsatt funksjon i utdanning, arbeid og sosialt.

Hvorvidt du kan få uføretrygd avhenger av mye. Bla. din alder og hvilke behandlingstiltak som er prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighetsforstyrrelse er når en har så uhensiktsmessige personlighetstrekk at en selv eller andre lider betydelig under det, og/eller at de gir en beydelig nedsatt funksjon i utdanning, arbeid og sosialt.

Hvorvidt du kan få uføretrygd avhenger av mye. Bla. din alder og hvilke behandlingstiltak som er prøvd.

Takk for svar.

Jeg er 30 var sykemeldt et år, Rehab et år.

har gått til behandling hos psykolog ca et og brukt tolvon og zoloft i mange år. gått på attføring i over et og et halft åt, fungerer ikke tilbake på rehab nå. Vil bli uføre for da slipper jeg det mase med andre mennesker har flere hunder de holder meg sosial nok os ikke minst mote oppe, så til daglig fungerer jeg helt greit nå som jeg går hjemme. Det å slutte på tolvon og zoloft på en gang var ikke lurt nei. Har gått på

Cipralex noen dager er totalt ute av søvn og ikke spist noe, fint på en måte med maten men ikke bra for det. Nå har jeg hentet zoloft igjen og starter opp med den igjen.

Deprisjone er der hele tiden derfor går humøtet opp og ned som en jo jo, håper zoloften får den bedere og den roer seg igjen.

Og at imovanen vil fungere igjen snart søvn kjøre søvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...