Gå til innhold

angrepille/p-piller


hilde77

Anbefalte innlegg

hei Mette,

For cirka en maaned siden saa tok jeg angrepillen. Jeg skrev inn her til deg for aa faa hjelp, og du har vaert veldig hjelpsom , det maa jeg nevne. Jeg begynte aa ta p-pillen ikke paa forste blodningsdag etter angrepillen, men jeg begynte tre-fire dager i menstruasjonen/blodningen. Du foreslo til meg at jeg skulle bare begynne aa ta pillen hvis jeg ville, og du sa at jeg maatte bruke prevensjon de forste to ukene. Det gjorde jeg, og det jeg lurer paa naa er:Jeg har bruk p-piller en maaned naa, fikk mensen litt senere paa sukkertabelettene enn vanlig, som du fortalte meg ville skje.Jeg begynte paa nytt brett foer menstruasjonen var ferdig..altsaa fulgte bare brettet. Er det sikkert naa? Er jeg nodt aa bruke annen prevensjon naa de forste to ukene paa brettet, selv om jeg har begynt paa nytt brett?

ogsaa en annen ting jeg lurer paa, kan jeg begynne med forste tabelett paa forste blodningsdag neste menstruasjon, slik at jeg faar mensen til rett tid?Er det sikkert etter at jeg tar forste tabelett da?Eller maa jeg bruke prevensjon de to forste ukene( altsaa hvis jeg tar p-pillen paa forste blodningsdag neste gang jeg faar mensen?

Paa forhaand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nå er du sikker. Hvis du begynner med første tablett på blødningsdagen, så vil du få kortere syklus enn 28 dager, og det er det ikke grunn til. Du er helt beskyttet, også i den pillefri periode. Det er bare hvis du glemmer pillen i mer enn 12 timer at den mister sin virkning. Men i uken uten pille er du helt beskyttet. Er det klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...