Gå til innhold

Når man blir tvunget til å omgås overgriper

Anbefalte innlegg

Gjest Rebellen

Ble misbrukt av stefar fra jeg var rundt 10 til jeg var 14. Han gjorde det til "lek" selv om det bare var ekkelt og kvalmt. Jeg var redd, forvirra og skjønte ikke helt hva som foregikk, men jeg visste det var noe galt. Da jeg var 14 og hadde for lengst skjønt at dette var galt og tok igjen og ba han aldri røre meg igejn, ble han skremt og sluttet. jeg var en jævel i tenårene mot moren min og han, vi hadde det aldri kosleig hjemme. jeg var rebell pga det jeg hadde opplevd. Turtte ikke dele det med noen, bare venninner.

Fortalte det til broren min dajge var 18, han gikk rett til mamma som gikk rett til mannen sin. Hun spurte meg om dette var sant for to år siden, jeg sa ja og fortalte hva som hadde skjedd. Hun gråt og jeg gråt. Hun sa at hvis det var sant skulle hun skilles, hvis det var løgn var jeg ikke dattera hennes mer.

Han ringte meg på mobilen og prøvde å bortforklare, men jeg hadde blitt sterk og traff spikeren på hodet. Spurte om han synes det han gjorde var normalt, om han så på det som en lek. Han var veldig opptatt av å suge og sleike på brystene mine, tok såvidt på meg nedentil, men ble mye befølt og kysset over hele kroppen. Han sa det var fleip, jeg sa at sånt gjør man ikke mot et barn som ikke forstår hva som skjer og ikke kan forsvare seg. jeg klarer ikke engang å ta av meg genseren hos legen. Jeg er tidlig utviklet og har store bryster, var vel det han tente på.

Etter ejg snakket med mamma så vi hverandre ikke på en stund, og siden har det ikke blitt nevnt. De er fortsatt gift og forholdet deres er bedre enn aldi før. Jeg er skuffet og forbannet. Hun trodde meg ikke. Ingen trodde meg.

mannen min sier han tror meg, men hvorfor er han hyggelig mot stefaren min da? Hvorfor prøver han å bli venn med han da? Bør han ikke støtte meg og ta avstand?

Stefaren min og jeg snakker ikke sammen, men vi er tvunget til å feire jul og bursdager sammen, er på samme hytte i ferien. Merker noen ganger han ser på brystene mine, emn så fort ejg spidder han med blikket ser han bort. Han har fått nerveproblemer og er redd meg. Han ser ned hver gang jeg kommer in i rommet. Jeg er rak i ryggen, men føler meg som 10 år innvendig. Glad jeg er så sterk som jeg er som kan ta igjen. Men vanskelig allikevel. Vet dette ikke på langt nær er like ille som andre har opplevd, men jeg hadde mange problemer med rus og alkohol i tenårene pga han. Nå er jeg bare skuffet.

Mest av alt er jeg redd for søsteren min, hun er 11 år nå. Hva om han gjør det samme mot henne? Jeg tror ikke han tør, menejg er ikke sikker. Jeg har truet han før, og sagt hvis han prøver å røre henne så skal jeg ta han. Og det kommer jeg til å gjøre også. HUn har i det siste vlitt vanskelig å ha med å gjære, blitt en fæl jente. Sånn fæl som jeg ble. Kan det være noe bak? Kan jo ikke spørre henne heller.

Er bare sint for at han har ødelagt så mye av barndommen min, skremt meg, gjort sex vanskelig, laget lang avstand mellom mamma og meg. Fått henne til å mistro meg.

Fortsetter under...

kjære deg...

Jeg vet ikke hva jeg skal si..Men jeg vet du har det vondt.Husk at du ikke MÅ omgås dette svinet av en fyr, det kan bli tøft å stå der uten familie, men jeg er redd det er eneste måten du kan få det bedre med deg selv på.Har du tenkt å anmelde mannen ?

Fikk vondt da jeg leste innlegget ditt. Det er trist å ikke bli trodd. Det er trist når mor ikke kan opptre som mor. Jeg føler med deg. Dette er ingen lett situasjon. Får du hjelp? Anmeld han hvis du klarer det. Bryt kontakten med din mor og stefar, kanskje ikke for alltid, men for en periode slik at du får orden på tankene dine. Stusser nok litt på mannen din og, han burde støttet deg, og ikke vært opptatt av å blidgjøre stefaren din. Du virker som ei sterk kvinne- men du er og har vært trengt opp i et hjørne. Kanskje du reagerer med sinne i pressede situasjoner. Ring barnevernet- gjerne anonymt i fht søsteren din- send bekymringsmelding. Stå på Rebellen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...