Valentina Skrevet 18. desember 2000 Del Skrevet 18. desember 2000 Kjære Dr. Min kjæreste ba meg stille et spørsmål. Han har i de siste to og et halvt årene slitt med eksem i ørene. Det er særlig det ene som er utsatt, der det startet. Han tror kanskje han ble smittet da han lånte høretelefoner av en kamerat. Dette klør og flasser veldig. Han klart t.o.m. og få det i nesa! Han var hos lege som mente dette var en slags eksem. som han trolig ikke vil bli kvitt siden han har gått med den så lenge. Men han fikk en apolar salve til å smøre på. Denne salven hjalp nesen, men ikke ørene. Han har også prøvd sopp kremer i tilfelle det skulle være det. Men det hjalp heller ikke Nå er han kjempe fortvilet fordi det gjør veldig vondt og ser veldig lite pent ut. Er det noen annen bra salve han kan bruke? Bør han gå til en spesialist? Eller er det slik som legen sa, at han ikke blir kvitt det? På forhånd takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12926-eksem-i-%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 18. desember 2000 Del Skrevet 18. desember 2000 Kjære Valentina For det første, eksem smitter ikke, men infeksjoner gjør - også soppinfeksjoner. Siden eksemet til kjæresten din ikke blir bedre med Apolar, er det mest sannsynlig at det er infisert og det mest nærliggende er en soppinfeksjon. Det mest naturlige er å bruke en krem som inneholder både et soppdrepende middel og kortison, alternativt soppmiddel og kortison hver for seg. Jeg synes han skal snakke med legen sin om det og ev. få en ny resept. Slik eksem kan være hardnakket, men det er ingen grunn til at det ikke skal gå over med riktig behandling. Hvis han ikke blir bra eller i alle fall bedre etter en ny runde med kremer, burde han få en henvisning til hudlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12926-eksem-i-%C3%B8re/#findComment-63551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.