Gå til innhold

antidepressiv legemiddel kurerer irritabel tarm?

Anbefalte innlegg

Jeg leste en artikkel i en avis at forskning viste at et legemiddel som heter Mianzerin/tolvon kunne gjøre personer med fordøyelsesplager bra. Dette er iflg. artikkelen et antidepressivt legemiddel.

Jeg har i 5 år vært plaget med irritabel tarm. Dvs. luftplager, løs avføring og ubehag generelt i magen.

Kan du fortelle meg om denne medisinen. Har den vært på markedet lenge og hvilke bivirkninger har den? Kan du anbefale denne typen for slike plager jeg har nevnt?

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære salva.

Du har helt rett i at Tolvon kan brukes mot irritert tykktar(colon irritable).Primært er dette en medisin mot depresjon.Den brukes gjerne nå mot søvnløshet.Den har vært på markedet i mange år.Bivirkningenen er egentlig få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...