Gå til innhold

Blør enda-


vimsa

Anbefalte innlegg

For ti uker siden måtte jeg ta hastekeisersnitt, men alt gikk bra.

Uka etter ble jeg lagt inn for innfekjsjon der de satt meg på drypp for å få rier å få ut restene, men etter to dager var det fortsatt så mange rester igjen at jeg måtte foreta en utskrapning, noe de sa ikke var så bra siden det var foretatt et keisersnitt.

Nå ti uker etter små blør jeg fortsatt, høres dette normalt ut eller bør jeg kontakte legen?

Hadde et lignende innlegg for ei uke siden her men da fikk jeg ikke svar, håper derimot jeg får det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når du fremdeles blør etter 10 uker, synes jeg absolutt at du skal kontakte en lege, spes. p.g.a. den historien du har å fortelle. Det er uansett på tide med en etterkontroll, som vanligvis gjøres ca 6 uker etter fødse. Hvis du må vente med kontroll til etter jul, synes jeg du skal forklare situasjonen. Det er på sin plass å kjenne etter om livmoren har trukket seg godt nok sammen, noe man gjør med et lite håndgrep utenpå magen. Det skulle ikke være nødvendig med en g.u. Hvis det mot formodning skulle være rester igjen i livmoren fremdeles, ville man sansynligvis sett at livmoren ikke var godt nok trukket sammen. Har du svært illeluktende (stinkende) utflod og evt. magesmerter (feber?), kan det være tegn på en infeksjon, og det må absolutt behandles. Rester i livmoren kan gi alvorlige infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...