Gå til innhold

Snart fødsel og redd for herpesutbrudd - hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest termin i dag

Er gravid med termin idag, og nå har jeg blitt syk (forkjølet, vondt i halsen og litt feber). Problemet er at jeg har jevnlige herpesutbrudd (type 1) i underlivet og så å si UTEN UNNTAK så får jeg utbrudd dersom jeg har nedsatt immunforsvar (sykdom, lite søvn osv). Nå er det lite både med søvn og helse, så det er jo å BE om utbrudd. (Har hatt 4 utbrudd tidligere i år, et før svangerskapet.)

Skal jeg gjøre noe, eller bare håpe på at jeg ikke får utbrudd? Utbruddene varer jo i ca en uke, minst.

Tenk om jeg får en veldig rask fødsel, og har utbrudd, slik at man ikke rekker keisersnitt? Utbruddene kan komme veldig fort, og ofte vet jeg ikke helt om det ER herpes, før blemmene har kommet. Er så redd for å smitte barnet mitt, det er jo kjempefarlig!

Hvordan undersøker de på fødeavd. om jeg har utbrudd, tar de blodprøve eller ser de bare i underlivet? Har hørt at man også kan ha utbrudd inne i skjeden, på livmorhalsen. Kan de sjekke dette?

Jeg HAR faktisk noe som minner litt om herpes, men det er helt fremme på de ytre kjønnsleppene, akkurat på grensen mellom hud og slimhinnene. Men da det ikke stikker og klør som herpes så har jeg trodd at det er kviser eller noe sånt. (Det klør LITT altså) Bør jeg sjekke dette hos lege? Eller er det nok at jeg nevner det i forbindelse med fødselen?

Til slutt, dersom det skulle ende med keisersnitt, så har de vel taushetsplikt om grunnen på sykehuset? Slik at ikke naboene mine på rommet, + besøkende får vite at jeg har herpes? Syns det er flaut nok fra før. Ble smittet av mannen min som ikke visste at han hadde det engang. (Han har hatt munnsår siden han var liten, men visste ikke at det var herpes)

Fortsetter under...

Hei

En venninde var i samme sit.

Hun ringte føden de ga henne time for sjekk fort.

Hun hadde utbrudd og fikk keisersnitt to dager etter(1 dag etter termin)

PS: ikke vær redd for keisersnitt, hadde et hastekeisersnitt i våkentilstand. Helt supert, flott stemning på op.rommet. Fikk gutten i armene umiddelbart(litt oppunder haka var det jo, ikke maven). Ingen problemer etterpå heller.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...