Gå til innhold

HVordan brenne mandler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kok opp 2 dl mandler, 2 dl vann og 2 dl sukker. Kok til alt vannet har fordampet, og sukkeret begynner å karamellisere seg. Når vannet har fordampet, må du røre hele tiden. Tilsett 2 ts smør. Når mandlene er passe brune, heller du dem ut på smurt bakeplate og tar dem fra hverandre med oljede gafler.

Jobb fort, det stivner fort. Hold barn unna. Og ikke doble oppskriften, du rekker ikke å ta alle mandlene fra hverandre før de har stivnet i en klump.

Gjest Pricilla

Kok opp 2 dl mandler, 2 dl vann og 2 dl sukker. Kok til alt vannet har fordampet, og sukkeret begynner å karamellisere seg. Når vannet har fordampet, må du røre hele tiden. Tilsett 2 ts smør. Når mandlene er passe brune, heller du dem ut på smurt bakeplate og tar dem fra hverandre med oljede gafler.

Jobb fort, det stivner fort. Hold barn unna. Og ikke doble oppskriften, du rekker ikke å ta alle mandlene fra hverandre før de har stivnet i en klump.

Takk! ; ) Første jeg tenkte var å doble, så bra du tok med at jeg ikke bør doble! ; ) hehe..

Men hva mener du med ojede gafler?

l

Takk! ; ) Første jeg tenkte var å doble, så bra du tok med at jeg ikke bør doble! ; ) hehe..

Men hva mener du med ojede gafler?

l

Bare smør dem inn med litt olje. Så sitter de ikke så lett fast i det brente sukkeret.

Og pass på gryten ! Svidd sukker lukter vondt.

Når du er ferdig, ser det ut som det er alle oppvaskjobbers mor å få gryten ren. Bare fyll den med vann over natten, så løser sukkeret seg opp av seg selv.

Jeg doblet og det gikk bra....var tungt å røre da men..

Nam nam, på tide å lage igjen... :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...