Gå til innhold

manisk emosjonell for alltid?NHD


Gjest couldnt care less

Anbefalte innlegg

Gjest couldnt care less

Har begynt med fluoxetin etter mang en del grunnet en del ytre greier og visstnok også et overemosjonelt mønster i meg selv. Flater ut nå, ikke trigget av så mye dal og bergbane. Hva gjør jeg når jeg er lykkelig nok? Når jeg føler at endorfinnivået er greit og vel så det? Stopper jeg da, og vender tilbake til alle følelsene, som gjør at jeg føler meg frem for hvert hårstrå som fins i veien?

Har aldri vært pillefreak. bare et kvart år.

Hva gjør jeg etterpå? Spiser litium? Fordi jeg har hatt en ustabil barndom og er glad i å male oljemalerier?

venter vel ikke noe fornuftig svar så lenge jeg er en dåre som spør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom grunnlidelsen din er en bipolar lidelse, kan veien videre bl.a. inneholde litium.

Er det andre lidelser med ustabile emosjonelle trekk, er langvarig psykoterapi "drug of choise".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest couldnt care less

Dersom grunnlidelsen din er en bipolar lidelse, kan veien videre bl.a. inneholde litium.

Er det andre lidelser med ustabile emosjonelle trekk, er langvarig psykoterapi "drug of choise".

Og hva er så "drug of choise"; kjenner ikke termimologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Og hva er så "drug of choise"; kjenner ikke termimologien.

Sorry!

Drug of choise = beste behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine1365379966

Choise eller choice?

To psykiatere sier nå at jeg absolutt bør prøve Litium.

Men jeg er ikke blitt diagnostisert for bipolar.

De kjenner bakgrunnen min godt.

Synes du dette er OK, NHD?

Håper på raskt svar.

Har liksom en følelse av at du kan mye om medisin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

To psykiatere sier nå at jeg absolutt bør prøve Litium.

Men jeg er ikke blitt diagnostisert for bipolar.

De kjenner bakgrunnen min godt.

Synes du dette er OK, NHD?

Håper på raskt svar.

Har liksom en følelse av at du kan mye om medisin :-)

Ja, jeg synes det høres ut som et fornuftig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ja, jeg synes det høres ut som et fornuftig valg.

Har du noe erfaring med alternativ behandling som homøopati og akupunktur av slike lidelser, eller blir det i allmennmedisinens verden avskrevet som pjatt og humbug industri....?

Grunnen til at jeg spør er at en gammel dame anbefalte meg sterkt homøopati, og defintivt IKKE psykologi og psykiatriske behandlingsmetoder før jeg begynnte hos en psykolog etter ønske av familie.

Gikk nesten et helt år til vanlig psykolog uten at jeg følte at det hjalp meg (nå ca. 7-8 måneder siden), og jeg har nå også kutta ut medisinen fordi jeg ikke følte den gav noe virkning på meg.

Fint om du kanskje kunne gi et litt oppklarende svar. Jeg er ihvertfall møkkalei av hele driten, og å spekulere i alt som man begynner å tenke på nå når man får "slik drit slengt over seg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...