Gå til innhold

Hjelp mot selvmordstanker


Cilien

Anbefalte innlegg

Jeg er inne i en periode nå der jeg bruker store deler av døgnet på å tenke på å ta livet av meg selv. Jeg kjenner igjen tankene fra før, og jeg vet at jeg må holde dem på avstand, men jeg føler at de tar helt overhånd. Jeg kan tilbringe en hel natt med å gå inn på internet og søke etter hvor mye av medisiner jeg må ta for å havne i koma. Jeg planlegger at jeg skal gjøre det når de jeg bor med er ute osv. Jeg har fortalt det til psykologen og hun vil legge meg inn, men jeg nektet.

Jeg trenger noen råd for hvordan jeg kan skyve disse tankene bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor nekte? Jeg hadde samme problemet som deg,og nektet innleggelse til psykologen min tok det skrittet og tvangsinnla meg,og det var ikke gøy kan jeg si deg,men de dagene jeg var innlagt fikk jeg mere ro rundt meg,og ting dempetseg litt.Så mitt råd er si ja til innleggelse frivelig,istedet for at det ender med tvang,det er ikke no du vil oppleve.

*gode tanker sendes din vei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg vet at det kan være lurt å være sammen med noen, ikke være så mye alene med slike tanker. Jeg vet ikke hvordan det er å være innlagt, kan det kanskje være et alternativ? Livet har mange sider, det overrasker stadig, synes jeg. Hva vet vi om fremtiden? Det kan skje mye rart og fint som vi ikke vet om ennå.

Prøv å ikke vær alene.

Ta imot råd fra de som kjenner deg eller legen din. Det finnes andre løsninger.

Har tenkt på innlegget ditt i dag. Sender varme tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alt som gjør deg glad. Det finnes tusenvis av grunner til ikke å gjøre det. Det beste du kan gjøre er å få hjelp, snakk med de som er rundt deg og fortell dem om din virkelighet. Da vil kanskje ikke alt føles så tungt, når du kan dele det med noen.

Gode tanker din vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Framtiden er vår

Hei Cilien!

Føler med deg og har selv hatt selmordstanker for 2 år siden.

Du skriver ikke hvor gammel du er?

Mitt ønske om å dø var et resultat av at livet mitt på det tidspunktet ikke fungerte på noen områder.

Den eller de problemene var for meg så vanskelig å takle at døden virket som eneste utvei, en etterlengtet fred fra meg selv og mine tunge tanker.

MEN....

Så har det seg slik at en nær venn og fetter av meg tok livet av seg i 1992.

Han hengte seg like før han fylte 17 år.

Jeg kan ennå se han for meg der han ligger likblek i kisten med det tjukke grønne tauet kveilet flere ganger rundt halsen sin. En stor tragedie i vår familie!

På grunn av denne hendelsen ble jeg livredd da jeg selv fikk selvmordstanker. Jeg fantaserte også om flere mulige måter jeg kunne ta livet av meg, men i bakgrunnen lå tankene om min familie og deres sorg om jeg skulle velge å ta mitt liv.

Den dagen jeg følte med hele mitt vesen at nå orker jeg ikke mere, ja da visste jeg at jeg hadde to valg, enten gjøre det eller å gå til legen å be om hjelp. Jeg valgte legen hvor jeg fikk sykemelding, lykkepiller og henvisning til Psykolog.

Jeg ble frivillig innlagt på psykiatrisk avdeling.

Mitt råd til deg er at du frivillig legger deg inn.

Lykkepillene hjalp meg å komme i gang, de tok vekk de verste toppene og var en start mot en lysere hverdag. Og psykologbehandlingen hjalp meg enda litt videre.

Deretter har jeg selv jobbet mye ved blandt annet å lese mange bøker om selvutvikling og har på den måten fått en bedre forståelse av meg selv og andre mennesker.

Jeg vil absolutt anbefale dette, ikke minst fordi du da får noe annet å tenke på enn selvmord.

I dag ser jeg lyst på livet og vil etter nyttår avslutte denne prosessen ved å skrive ned alt nytt jeg har lært om meg selv disse to årene som har gått. En slags profil/dagbok over mitt liv og hva jeg har lært.

Kanskje det kan være til hjelp for deg å skrive dagbok?

Ikke gi opp, du har muligheten til å leve det livet du ønsker å leve!

Ha tro, ha håp og ha kjærlighet til deg selv!

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alt som gjør deg glad. Det finnes tusenvis av grunner til ikke å gjøre det. Det beste du kan gjøre er å få hjelp, snakk med de som er rundt deg og fortell dem om din virkelighet. Da vil kanskje ikke alt føles så tungt, når du kan dele det med noen.

Gode tanker din vei...

Hei. Jeg er ikke enig med deg. det funker ikke for meg. vil bare birt jeg. ingenting som hjelper lengre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lailahaig

Hei. Jeg er ikke enig med deg. det funker ikke for meg. vil bare birt jeg. ingenting som hjelper lengre.....

har du prøvd proffisjonel hjelp? medisinering? Gruppe terapi? det finnes alltid en løsning. Det tror jeg. Prøv å tenk positivt. Livet har så mye å tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd proffisjonel hjelp? medisinering? Gruppe terapi? det finnes alltid en løsning. Det tror jeg. Prøv å tenk positivt. Livet har så mye å tilby.

Var hos psykologen idag.. Vil at jeg begynner med medisiner, men NEI!!! aldri i verden!! Det vil jeg ikke.. De er også redd jeg skal ta overdose.. Jeg tror ikke livet har så veldig mye å tilby.. Jeg tåler ikke en liten motgang før jeg tenker på døden.. Jeg orker ikke stort mer. takk for at du svate meg!! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej!!

Jeg sliter med det samme, bare at jeg har prøvd å ta livet mitt nå en gang i september.. Det var i januar de trua med å tvagsinnlegge meg, men heldigvis så rodde jeg meg unna dette....

Først nå får jeg det man kaller hjelp, noe som ikke er til noen hjelp for meg, for jeg vil bare og er bestemt på å dø..

Men jeg vet om hvordan du kan skyve tankene unna, ihvetfall det jeg har blitt fortalt..

1. Vær ALDRI aleine, ihvertfall tilbring liten tid aleine!

2. Tenk på alle mennekene rundt deg som er glad i deg og som bryr seg om deg!

3. Tenk på ting du blir glad av, feks. dyr, jeg bli r glad av dyr..

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...