Gå til innhold

God råd..eller vanlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det på lønnskontoen, penger du bare kan bruke liksom, eller er det på alle konti tilsammen?

Har du ekstra sparepenger i tillegg til de 60 000?

Har nok 60 000 kr tilsammen i banken, men en del er på sperra konto... Etter lønninga nå har jeg 15-20 000 kr på lønnskontoen som jeg skal bruke på jul og lån og alt annet.

Gjest show-off

Herregud for et tåpelig spørsmål...

Pkt. 1: Dersom du har utbetalt 60 000 i desember (medregnet halv skatt) har du omtrent 1 mill i året i lønn (minst!)...

Og det skjønner vel de fleste er bra betalt...

(ble innlegget lagt inn for å skryte?)

Pkt. 2: Dersom du har spinket og spart opp 60 000 er det sikkert mye penger her og nå..

Men, det kommer jo an på hva det har gått på bekostning av...

Gjest uten signatur

Er du helt blind for hvordan andre har det i samfunnet altså?

Før hadde jeg god råd i egne øyne, men allikevel ikke i den grad. Nå får jeg inn i underkant av 10000 netto hver måned. Uføretrygda.

Er du ute for å provosere oss som har lite eller noe? Hvis ikke må du være dum i hodet rett og slett. LESER du ikke aviser feks? 'Er dette vanlig eller MINDRE enn folk flest'

Hjelp...

Annonse

Gjest De penga

Er du helt blind for hvordan andre har det i samfunnet altså?

Før hadde jeg god råd i egne øyne, men allikevel ikke i den grad. Nå får jeg inn i underkant av 10000 netto hver måned. Uføretrygda.

Er du ute for å provosere oss som har lite eller noe? Hvis ikke må du være dum i hodet rett og slett. LESER du ikke aviser feks? 'Er dette vanlig eller MINDRE enn folk flest'

Hjelp...

Heisan, ta det rolig på en fredag :) Er selvsagt ikke ute etter å provosere noen, men bare nyskjerrig på hvor andre i samme situasjon ligger an i forhold til meg... jeg vet selvsagt at det er mange som har det mye mye verre. Men setningen inneholdende "i fast jobb" burde være et clue her :)

Og til dere andre: dette er alt jeg har, unntatt en depositumkonto utenom. Og da er det vel ikke mye å "skryte" av likevel :-)

Heisan, ta det rolig på en fredag :) Er selvsagt ikke ute etter å provosere noen, men bare nyskjerrig på hvor andre i samme situasjon ligger an i forhold til meg... jeg vet selvsagt at det er mange som har det mye mye verre. Men setningen inneholdende "i fast jobb" burde være et clue her :)

Og til dere andre: dette er alt jeg har, unntatt en depositumkonto utenom. Og da er det vel ikke mye å "skryte" av likevel :-)

Men du bør jo fordele litt.

Ha noe på bsu-konto (hvis du er ung nok), litt på vanlig spare-konto, og så mye du trenger å bruke til vanlig på lønnskonto.

Gjest uten signatur

Jeg forsto deg som om du fikk inn et slikt beløp, minus halv skatt, hver måned! DA er det veldig mye å skryte av iforhold til 'vanlige' folk i full jobb...

Ikke minst burde du da se å få deg en innholdsrik sparekonto. Ingen vet hva som skjer rundt neste sving! Greit å ha noe å tære på da.

Annonse

Steinrik etter mine begreper :) Det vil jo si at du kan selge huset og sitte igjen med 3.7 mill. Heldiggris ;) (Men du har kanskje bruk for stort hus da...)

Jeg tror kanskje jammre forsøkte å hinte om at lønnskontoen alene ikke nødvendigvis sier noe om hvor rik man er.

Hilsen en med mye på lønnskontoen, men likevel ikke spesielt

Du skriver dette på en måte som får en til å tro at du har seksti tusen utbetalt. Men det er vel ikke helt riktig, vel...? Eller? Er det "your lifesavings" inkl. desemberlønningen, disse seksti tusen? I så fall er du vel ikke "rik", men du har det ikke vondt.

heldigen :)) skulle ønske jeg hadde de pengene, jeg jobber to kvelder i uka på en butikk, håper jo jeg får mere timer senere da. Men ikke lett å få seg jobb idag, med så mye arbeidsledighet, så jeg er glad jeg idet hele tatt har en jobb. tar til takke med det jeg får.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...