Gå til innhold

Jeg er litt redd jeg nå

Anbefalte innlegg

Forstår ikke hva som skjer med meg for tida. Jeg åpner for nye inntrykk og så blir jeg redd. Nå er jeg vettaskremt. Tør ikke mere nærhet for jeg føler jeg ikke har kontrollen. Vemmelig følelse. Jeg er glad og sprudlende og VELDIG impulsiv. Så begynner jeg å angre. Settter i gang ting og tang. Flørter villt med fremmede mennesker. Setter i gang prosesser i meg selv som er skumle. Nå ser jeg hvor enfoldig jeg er i forhold til " normale" mennesker. Jeg har ikke ord på selvsagte ting. Jeg har aldri hatt mye håndbagasje og når jeg endelig får meg ei lite veske ser jeg at alle andre har boder fulle av ting. Jeg har stengt igjen livet i så mange år at det er ikke sant. Men jeg visste det ikke før jeg nå begynner å leve. Det er skummelt å føle. Som sagt tidligere så har jeg ikke opplevd fysisk overgrep men heller mye overgrep på følelser. Derfor er jeg litt redd for å bruke dette forumet. Jeg ville bare si jeg er inne i en skummel prosess. Jeg må også unskylde at jeg er så spontan og upresis men jeg har faktisk ikke ord ennå. Jeg skriver bare intuitivt. Mest for å forstå litt selv. Ofte tar det dager og måneder før jeg forstår sammenhenger. Det som likevel har vist seg er at intuisjonen lyver ikke. Det jeg ikke har ord på i dag får jeg kanskje ord på om noen måneder. I

mellomtiden skriver jeg. Har veldig lyst til å ringe SMI å prate men.....for det første er det midt på natta og for det andre er jeg forvirra. Ehh det er visst ikke midt på natta. klokka har visst blitt 07.00 om morgenen. Hrrmmff..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129711-jeg-er-litt-redd-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Hei tsofia!

Jeg pleier ikke å være så mye på dette forumet, men derimot på psykiatriforum. Jeg har lest noen av innleggene dine i det siste, og jeg lurer på om du har blitt utredet mht psykiske lidelser?

Det ikke meningen å analysere deg eller noe, for jeg er ingen fagperson, men jeg synes noen ganger at du på det du skriver og forteller kan virke litt manisk!

Har noen fortalt deg det før? Jeg tenker på dette med at du føler deg voldsomt lykkelig, veldig impulsiv, og at du setter i gang masse prosjekter, og gjør ting du angrer på. Alt dette er veldig typisk for hypomani eller mani. Hvis du i tillegg har hatt depresjoner, så kan det være en sammenheng her.

Som sagt, jeg kjenner ikke deg, så ikke ta dette på feil måte! Det var bare et forsøk på å hjelpe deg.

Vennlig hilsen

Hei tsofia!

Jeg pleier ikke å være så mye på dette forumet, men derimot på psykiatriforum. Jeg har lest noen av innleggene dine i det siste, og jeg lurer på om du har blitt utredet mht psykiske lidelser?

Det ikke meningen å analysere deg eller noe, for jeg er ingen fagperson, men jeg synes noen ganger at du på det du skriver og forteller kan virke litt manisk!

Har noen fortalt deg det før? Jeg tenker på dette med at du føler deg voldsomt lykkelig, veldig impulsiv, og at du setter i gang masse prosjekter, og gjør ting du angrer på. Alt dette er veldig typisk for hypomani eller mani. Hvis du i tillegg har hatt depresjoner, så kan det være en sammenheng her.

Som sagt, jeg kjenner ikke deg, så ikke ta dette på feil måte! Det var bare et forsøk på å hjelpe deg.

Vennlig hilsen

Har vert inne på tanken selv ja. Men jeg overlever.

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...