Gå til innhold

Blødning like etter eggløsning


svana

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 27 som lurer på følgende. På dag 18 hadde jeg eggløsning, det kunne jeg se på CP og på tempen. Tempen steg, og har holdt seg der oppe frem til idag. Idag er det dag 22 i syklusen, og tempen sank temmelig drastisk. Ikveld fikk jeg også blødning.

Fikk tatt div hormonprøver for noen mnd siden, og de viste ingenting galt.

Hva er det som har skjedd her?? Kan det være et befruktet egg som har gått til grunne?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det gikk altså bare fire dager fra eggløsning til menstruasjon! Det er uvanlig, jeg kan ikke forklare hvorfor det skjer. Det er ikke tegn på tidlig abort, men kort 'levealder' av det 'gule legeme' som dannes etter eggløsning og som vanligvis har en levertid på 14 dager, hvis det ikke skjer en graviditet, da fortsetter det å produsere progesteron som hindrer menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...