Gå til innhold

sting


Gjest nina

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for tre uker siden og ble klipt under fødselen. Jordmor sydde seks innvendige sting og lukket såret (?) med et utvendig. Da stingene etter 14 dager ikke var forsvunnet kontaktet jeg det lokale helsesenteret for å få dem fjernet.

Det ene "lukkestinget" gikk det greit med,men sykepleieren ville ikke gjøre noe med resten. Hun sa at hun ikke skjønte hvordan jordmora hadde sydd og at hun bare kunne se et sting. Det jeg nå lurer på er om hun kanskje trodde jeg mente at stingene satt inni skjeden da jeg sa innvendig?

Da jeg hadde født forrige gang revnet jeg og måtte sy betraktelig mer enn nå og da ble alle stingene fjernet etter ca. 14 dager, også de innvendige (innenfor huden).

Hvor lang tid kan jeg regne med å måtte gå med dem denne gangen før de forsvinner av seg selv?

Det sitter en "løkke" utenfor huden (tror det er der hun har begynt da hun sydde) som strammer veldig og plager meg i grunnen ganske mye. Jeg har forsøkt å trekke det ut,men det sitter fast.

Bør jeg kontakte jordmora på det lokale helsesenteret slik at hun får se på det eller skal jeg vente til det forsvinner av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med jordmoren du - de vet vel mer om søm i underlivet etter fødsel enn en vanlig sykepleier. Jeg har ikke tatt stingene etter noen av mine fødsler - trodde alle ble sydd med tråd som forsvant av seg selv jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Stingene dine burde være borte nå, men hvis du har et som plager deg, er det ingen grunn til å ikke fjerne det. Det som skal gro, har uansett grodd seg ferdig nå. Du kan evt. ta et speil, og se om det sitter litt løst; prøv å napp litt i det. Det kan være lurt å bløte det opp litt først, ved f.eks. å sitte i grønnsåpevann en liten stund først. Jeg tviler på at stinget sitter hardt. Gjør det imidlertid det og du ikke klarer å fjerne det selv, kan du oppsøke f.eks. jordmor på helsesenteret. De stingene som er sydd innvendig, kommer du aldri til å se noe mere til. De forsvinner av seg selv. Hvis du kun hadde et sting utvendig, så har nok jordmora sydd på en spesiell måte som gjør at det kun er et sting som synes, og det er nok det som plager deg pr. idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...