Gå til innhold

Uketelling


Gjest Junimamma2001

Anbefalte innlegg

Gjest Junimamma2001

Jeg hadde siste mens 30 august, og trodde da jeg var 16 uker på vei. (17 i morgen, onsdag)

Jordmora jeg går til mener jeg er kommet en uke kortere, hva er egentlig rett?

På Barnimagen står det også at jeg er i 16 uke.

Kan dere gjøre meg litt klokere!

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg teller på kalenderen kommer jeg til at du er 16 uker på vei i morgen. 30. august var midt i uke 35, nå er vi snart midt i uke 51 - differansen er 16 uker.

Barnimagen.com teller PÅBEGYNTE uker, mens min lege i hvertfall teller FULLGÅTTE uker. Jeg hadde siste mens 3. september, og hadde fullgått 15 uker nå i helga som var, og er 16 uker på vei på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

I følge mine regninger har du fullgått 16 uker i morgen, og da går du per def. inn i din 17 uke. Imidlertid er det sånn at de fleste av oss snakker om hvor mange fullgåtte uker man har bak seg, så man bør heller si at f.eks. på fredag har du kommet til uke 16+2 dager, hvis du skjønner hva jeg mener. Det er uansett litt lurt at du og din jordmor forholder dere til samme regnemåte, så det ikke blir noen flere misforståelser. Lykke til videre i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...