Gå til innhold

Dr.Moen. Om cyklabil


Gjest aloe

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne og 47 år. Da jeg var 42 begynte jeg med cyklabil. Målinger viste at jeg hadde startet på "overgansalderen". Legen rådet meg til å begynne med tablettene, men sa at "overgansalderen" varte over flere år. Med cyklabil får jeg jo blødninger regelmessig. Må jeg slutte med cyklabil en stund, for å finne ut om jeg er ferdig med det hele, eller finne ut på hvilket stadium i klimakteriet jeg er nå? Bør jeg kanskje begynne med annet hormontilskudd? Legen min meener jeg bare skal fortsette, men jeg føler det ville være riktig å finne ut hvor jeg er i overgansprosessen.

Er svært takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved så tidlig overgangsalder, anbefaler vi hormon til 'naturlig overgangsalder' på ca 52 år. Hvis du vil slippe blødninger, kan du forsøke med Activelle, Kliogest eller Livial . De gir bare blødning i de føste måneder av behandlingen. Du kan selvsagt ta en pause på en måned for å se hvordan forholdene er uten hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...