Gå til innhold

med eller mot hårene

Anbefalte innlegg

Jeg er en "mann" på 21 år og jeg har ganske lite skjeggvekst og føler dette er plagsomt, vil gjerne ha mer og kraftigere skjegg.

Jeg barberer meg med hårene ved bruk av høvel fordi det er mindre irriterende. Vil skjegget bli kraftigere hvis jeg begynner å barbere meg mot hårene ? Har det noe å si om jeg barberer meg to ganger om dagen ? Maskin eller høvel ?

Takker inderlig for alle svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129956-med-eller-mot-h%C3%A5rene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lisaflisa

Du får hverken mer eller mindre hårvekst av barbering.

Hei DU!

ja, jo mer du barberer deg jo mer vekst får du. Min bror og min kjæreste er beviser på det...+ alle andre jeg kjenner:o)

Så, barber deg så for det kommer litt utenfor huden...og være tålmodig. Tar sikkert litt tid..Med eller mot hårene har ikke noe ås i skulle jeg tro. Men det kna jeg ikke si at jeg VET noe om ;o)

Det går også an å spise B-vitaminer... så øker du hårveksten. Da øker du hårveksten alle steder da...men snakk med apoteket...

Lykke til!

Gjest papirtiger

Hei DU!

ja, jo mer du barberer deg jo mer vekst får du. Min bror og min kjæreste er beviser på det...+ alle andre jeg kjenner:o)

Så, barber deg så for det kommer litt utenfor huden...og være tålmodig. Tar sikkert litt tid..Med eller mot hårene har ikke noe ås i skulle jeg tro. Men det kna jeg ikke si at jeg VET noe om ;o)

Det går også an å spise B-vitaminer... så øker du hårveksten. Da øker du hårveksten alle steder da...men snakk med apoteket...

Lykke til!

Hehe...dette er det såkalte tredjevariabel-problemet.

Din bror, og din kjæreste og alle andre...ble de eldre? Er det mulig at de fikk mer skjeggvekst, fordi de ble eldre? Nemlig. Hvis din barberings-teori var riktig, så ville folk blitt VELDIG hårete med tiden :)

Hår virker tykkere når man barberer, fordi de ikke blir slitt. Men ikke flere.

Gjest Ugga Bugga

Hehe...dette er det såkalte tredjevariabel-problemet.

Din bror, og din kjæreste og alle andre...ble de eldre? Er det mulig at de fikk mer skjeggvekst, fordi de ble eldre? Nemlig. Hvis din barberings-teori var riktig, så ville folk blitt VELDIG hårete med tiden :)

Hår virker tykkere når man barberer, fordi de ikke blir slitt. Men ikke flere.

Nemlig. Når du barberer kutter du bare vekk det som stikker utenfor huden. Det påvirker ikke det som skjer i selve hårroten. Det du kutter av er jo dødt uansett.

Annonse

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...