Tittin Skrevet 19. desember 2000 Del Skrevet 19. desember 2000 Har vært "syk" i mer eller mindre 10 år. Var frisør omskolerte meg til IT-konsulent ferdig sommeren 97. Begynte i jobb som utleid konsulent okt 97. Siste oppdrag slutt 30.08.00, ba om fri periode selv da formen ikke var bra, etter 14 dager ringte jeg legen og ba om time da jeg ikke ble bedre. Fikk først time 11.10.00, ble sykemeldt da. Var i utredning hos rematolog på vårparten i år, ingen leddgikt. Så jeg har vært i løpende kontakt med legen. Fikk mine første sykepenger idag. Grunnlaget mener jeg er for lavt bare kr.406 per dag. Og bare fra 25.10.00 Inntekt i 97 var kr.31583,- i 98 kr. 212449,- og i 99 kr 179567. Var i kontakt med legen i 98 da jeg ikke orket og jobbe fullt. Ingen hjelp kun (sitat)"du får redusere stillingen din til 4 dagers uke" Jobbet 4 dagers uke 5 mnd i 98 og hele 99. I år har jeg bare tjent ca 75000 da jeg bare har hatt 3 dagers uke fra mars til 30.08.00. Føler jeg stanger hodet i veggen, de finner ikke ut hva som feiler meg og nå skal jeg sulte ihjel også...... Er dette rett, finnes det en annen utregning? Noen sa til meg at 97 ikke skulle regnes med da jeg gikk skole(betalte alt selv ikke attføring eller sykepenger da) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13002-utregning-av-sykepenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 19. desember 2000 Del Skrevet 19. desember 2000 Du bør klage på utregningen. TK har beregnet ytelsen iht ftrl § 8-47, midlertidig ute av arbeid. Dette virker riktig siden du ikke var i jobb da du ble syk. Da får du ikke sykepenger for de første to ukene, og bare 65% av sykepengegrunnlaget. Men ved fastsetting av sykepengegrunnlaget kan det se ut som de har brukt siste 3 år, og ut fra det du sier bør du kreve at ytelsen fastsettes ved skjønn til et høyere beløp (skriv hvilket beløp du mener er riktig, og hvorfor du mener dette er riktig). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13002-utregning-av-sykepenger/#findComment-63709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.