Gå til innhold

Sliping av kjøkkenkniver - hvor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aha. Nå tror jeg at jeg fant forklaringen på hvorfor alle mine slektninger og venner har sløve kniver.

De vet rett og slett ikke at det går an, og er superenkelt!

Jeg som trodde de bare var late.

Ærlig talt! Få med deg litt allmennkunnskap! :-)

Jeg fikk nesten hakeslepp. Som han som ikke trodde sine egne øyne da jeg ikke visste hvordan man avsaltet fenalår.

Tror en kjøkkenutstyrsforretning tok i mot kniver for sliping tidligere. Men det var så dyrt, at det skulle være dyre kniver før det hadde noen hensikt.

Det er ikke så vanskelig å slipe en kniv, men du må ha riktig verktøy og litt tålmodighet. I verste fall kan du kjøpe deg en knivsliper, elektrisk eller "rullende". Å kaste knivene er unødvendig sløsing.

Du kan jo prøve deg selv:

http://www.dagbladet.no/dinside/2000/12/18/233602.html

http://www.dagsavisen.no/lordag/2000/12/535175.shtml

Mao: Kjøp et godt bryne og sett i gang selv.

Joda, har bryne - men jeg syns ikke det blir godt nok. Det må da være noen som er bedre enn meg til dette? En butikk/verksted?

Annonse

Aha. Nå tror jeg at jeg fant forklaringen på hvorfor alle mine slektninger og venner har sløve kniver.

De vet rett og slett ikke at det går an, og er superenkelt!

Jeg som trodde de bare var late.

Ærlig talt! Få med deg litt allmennkunnskap! :-)

Jeg fikk nesten hakeslepp. Som han som ikke trodde sine egne øyne da jeg ikke visste hvordan man avsaltet fenalår.

Syns ikke det er superenkelt nei - og ja jeg prøver. Er det ingen verksteder som gjør dette da?

Joda, har bryne - men jeg syns ikke det blir godt nok. Det må da være noen som er bedre enn meg til dette? En butikk/verksted?

Det å bryne en kniv er som vitenskap å regne. Det krever tid og tålmodighet for å få rett vinkel.

Jeg bruker et v-bryne. Det fungerer som f***. Koster litt, men du får alltid riktig vinkel.

Sliping er kun nødvedig hvis eggen er skadet. Det koster såvidt mye at det faktisk lønner seg å kjøpe en ny kniv til endel hudrelapper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...