Gå til innhold

en dag...


huufsa

Anbefalte innlegg

Føler trang til å skrive litt...

Jeg har så tydelig merket forskjellige beviser på at det har nyttet! Det har vært fryktelig mange tunge år... -år med angst og depp.. -etter en oppvekst med overgrep, og etter et forhold med psykisk og fysisk vold.

Jeg ser klart nå hvor forknytt og sliten jeg har vært. Jeg så det jo ikke før, jeg bare slepte meg videre i tilstanden min uten å tenke noe særlig over den..

I dag er jeg godt på vei til å kalle meg selv for frisk!

Sexlivet har blitt noe helt annet, det har plutselig åpnet seg en ny dør.. Det har blitt en 'naturlig ting' å gjøre, -det har blitt greit å like det, og det er slutt på å snu seg bort i skam når akten er over... Dette er faktisk ganske stort for meg, og det har blitt sånn helt av seg selv. :-)

(All ære til mannen jeg er sammen med i dag, hans godhet og naturlighet har nok formet meg mye.)

Jeg klarer hverdagen min uten å 'slite' med: problemer med å forholde meg til andre, angst for å snakke med folk, problemer med planlegging, tanker, følelser osv...

Men jeg hadde ikke vært her i dag, om jeg ikke hadde søkt profesjonell hjelp. -Om jeg ikke hadde tatt tak i, og begynt å rydde opp i kaoset inni meg.

Så mitt budskap til dere, jenter og gutter.. -som er der jeg var; det nytter virkelig å gjøre noe med det! Vær så snill å søk hjelp! Om du føler du står fast, så ikke gi opp, for en dag så løsner det.. - en dag merker du framskritt.

Det er så godt...

*Klemmer til de som trenger*

fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Så kjempefint for deg huufsa. Det er ingenting som er så fint som å elske men den du virkelig elsker.

God jul og masse klemmer til deg!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

jeg tror ikke det hjelper for meg. det har ikke virket ennå, så hvorfor orke å fortsette?? livet mitt er et helvete, så det finns ikke håp lengre igjen..........!!! Jeg kjenner meg igjen i det du skreiv, men jeg klarer ikke å leve med dette, jeg har blitt overgrepet av mange forskjellige mennesker fra 4-10 års alderen, hvordanskel jeg kunne leve med dett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

jeg tror ikke det hjelper for meg. det har ikke virket ennå, så hvorfor orke å fortsette?? livet mitt er et helvete, så det finns ikke håp lengre igjen..........!!! Jeg kjenner meg igjen i det du skreiv, men jeg klarer ikke å leve med dette, jeg har blitt overgrepet av mange forskjellige mennesker fra 4-10 års alderen, hvordanskel jeg kunne leve med dett?

Hei nita85,

Har du vært borti boka "Courage to heal"? - koster ca 200 kroner, i alle fall i nettbokhandler.

Skrevet av og for kvinner som har vært utsatt for overgrep og kommet igjennom ettervirkningene. Veldig støttende, med veldig konkrete tips. Ikke noe skjønnmaling og "nå vil vi være glade og glemme dette, dere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei nita85,

Har du vært borti boka "Courage to heal"? - koster ca 200 kroner, i alle fall i nettbokhandler.

Skrevet av og for kvinner som har vært utsatt for overgrep og kommet igjennom ettervirkningene. Veldig støttende, med veldig konkrete tips. Ikke noe skjønnmaling og "nå vil vi være glade og glemme dette, dere".

takk, skal tenke på det.. tror ikke det hleper alikevel, men.. vil kun en ting jeg .. ! men men.. takk..

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, skal tenke på det.. tror ikke det hleper alikevel, men.. vil kun en ting jeg .. ! men men.. takk..

klem

Kjære nita85!

Jeg har også hatt en del veldig vanskelig i livet. Men jeg skjønner at du nok har hatt det tøffere enn jeg.

Jeg kan bare si at boka for meg var en utrolig fin trøst, det var helt rart å se hvordan folk som har hatt det så fælt har kommet ut i andre enden av tunnelen. Utrolig flotte folk i den boka.

Så vil jeg også si, hvis 85 betyr at du er født i 85, da er jeg en god del eldre enn deg. I min alder har jeg sett at livet kan snu seg noe helt utrolig. Da jeg var på din alder var en av mine venninner veldig psykisk syk i flere år. Hun har nå i mange år hatt en veldig trivelig jobb, får mye skryt og lever livet i fulle drag.

Er du ikke bittelitt nysgjerrig på alt det fine som kan ligge der framme og vente på deg, som du ikke aner noe om ennå? Bittelitt?

Får du hjelp av flinke og greie folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære nita85!

Jeg har også hatt en del veldig vanskelig i livet. Men jeg skjønner at du nok har hatt det tøffere enn jeg.

Jeg kan bare si at boka for meg var en utrolig fin trøst, det var helt rart å se hvordan folk som har hatt det så fælt har kommet ut i andre enden av tunnelen. Utrolig flotte folk i den boka.

Så vil jeg også si, hvis 85 betyr at du er født i 85, da er jeg en god del eldre enn deg. I min alder har jeg sett at livet kan snu seg noe helt utrolig. Da jeg var på din alder var en av mine venninner veldig psykisk syk i flere år. Hun har nå i mange år hatt en veldig trivelig jobb, får mye skryt og lever livet i fulle drag.

Er du ikke bittelitt nysgjerrig på alt det fine som kan ligge der framme og vente på deg, som du ikke aner noe om ennå? Bittelitt?

Får du hjelp av flinke og greie folk?

vel, jeg er jo litt nysgjerrig, men vil egentlig bare dø..

får ikke noe spesiell hjelp, går til psykolog, men hjelper ikke noe..

får oxo hjelp av rådgiver, psykiarisk psykepleier, på skolen, og kan prate med lærera om det trengs..

jeg kan forlate time om det toppper seg..

får kanskje bra hjelp å sånt, men det hjelper ikke noe,...

jeg vil egentlig bare dø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg er jo litt nysgjerrig, men vil egentlig bare dø..

får ikke noe spesiell hjelp, går til psykolog, men hjelper ikke noe..

får oxo hjelp av rådgiver, psykiarisk psykepleier, på skolen, og kan prate med lærera om det trengs..

jeg kan forlate time om det toppper seg..

får kanskje bra hjelp å sånt, men det hjelper ikke noe,...

jeg vil egentlig bare dø..

Kan vi da inngå en avtale:

Vil du love meg at du skaffer deg denne boka, enten kjøper eller låner den på biblioteket. Så leser du den, så skriver du til meg hva du syns. Hvis den ikke hjelper deg, så skal jeg godta det. (Men da blir jeg litt overrasket.) Avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi da inngå en avtale:

Vil du love meg at du skaffer deg denne boka, enten kjøper eller låner den på biblioteket. Så leser du den, så skriver du til meg hva du syns. Hvis den ikke hjelper deg, så skal jeg godta det. (Men da blir jeg litt overrasket.) Avtale?

greit avtale!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fint... er treig til å lese, er den stor?

Jeg har hatt den lenge, men aldri lest hele, Både fordi den er litt tjukk, men mest fordi den er så fin å hoppe rundt i,lese litt her og der.

Her er noen kapittelnavn:

"Modige kvinner" - 15 stykker som forteller hver sin overgreps- og helbredelseshistorie.

"Om Kroppen" (Hvorfor man skader seg selv, får anorexi, føler kroppen fjern e.l. Hvordan dette kan bli bedre.)

"Tilgivelse?" - denne boka legger mer vekt på sinne enn tilgivelse

"Sinne - bærebjelken i det å bli frisk" Hvordan få tak i sinnet og få det ut

"Å sørge"

"Å forstå at det ikke var din skyld"

"Fortelle om det og konfrontere" Er det lurt å fortelle? Hvor mye, og til hvem?

Osv osv osv

Forfattere: Ellen Bass og Laura Davis. På engelsk, men ikke vanskeligere engelske ord enn i popmusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den lenge, men aldri lest hele, Både fordi den er litt tjukk, men mest fordi den er så fin å hoppe rundt i,lese litt her og der.

Her er noen kapittelnavn:

"Modige kvinner" - 15 stykker som forteller hver sin overgreps- og helbredelseshistorie.

"Om Kroppen" (Hvorfor man skader seg selv, får anorexi, føler kroppen fjern e.l. Hvordan dette kan bli bedre.)

"Tilgivelse?" - denne boka legger mer vekt på sinne enn tilgivelse

"Sinne - bærebjelken i det å bli frisk" Hvordan få tak i sinnet og få det ut

"Å sørge"

"Å forstå at det ikke var din skyld"

"Fortelle om det og konfrontere" Er det lurt å fortelle? Hvor mye, og til hvem?

Osv osv osv

Forfattere: Ellen Bass og Laura Davis. På engelsk, men ikke vanskeligere engelske ord enn i popmusikk.

okai.. takk.. får vel prøve da... for din skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...