Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det virkelig slik at fødselspengene ikke øker i samsvar med økningen i grunnbeløpet i folketrygden?

Jeg har hatt en godt betalt jobb før jeg gikk ut i permisjon 16. april. Endel over 6 ganger folketrygdens grunnbeløp. Fikk betalt full lønn direkte fra jobben til og med oktober, men flyttet og byttet arbeidsgiver fra november. De ville at trygdekontoret skulle betale lønn til jeg begynner "ordentlig" hos dem i februar.

Regnet da med at jeg skulle få utbetalt etter det som nå er grunnbeløpet i folketrygden ca. 293000 i året, så jeg stusset når jeg oppdaget at jeg fikk som grunnlag ca.281500. Det utgjør jo faktisk ca 900 kr i måneden.

Ringte trygdekontoret for jeg trodde det måtte være noe feil, men neida.

Siden jeg gikk ut i permisjon i april og grunnbeløpet øket først i mai, så får jeg kun utbetalt etter det som var grunnbeløpet når jeg gikk ut i permisjon.

Resultatet er at vi er på "underskudd" i førjulstida for vi har jo beregna med disse 900 kronene, så det ser ut til at vi må velge mellom mat i romjula eller disel på bilen...(litt satt på spissen)

Skal vel egentlig ikke klage, vi har det jo godt egentlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13006-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...