Gå til innhold

Sopp i tånegler, behov for behandling

Anbefalte innlegg

Min mann har vært hos hudlege på grunn av utslett på legger og ankler/føtter. Da ble det tatt en del prøver bla. av tåneglene.

Han har nå fått vite at han har sopp i tåneglene og at han kan få en behandling som koster over 2000 kroner.

Han har ikke vært plaget med noe i forbindelse med tåneglene, så dette kom overraskende på ham. Siden han ikke har noen plager, hvor stort er da behovet for behandling? Kan det bli et problem hvis han ikke tar behandlingen? Den var jo nokså kostbar.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13010-sopp-i-t%C3%A5negler-behov-for-behandling/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det han kan prøve er fotbad med tea-trea olje. Den fås kjøpt på apoteket og virker soppdrepende. Den kan også dryppes rett på neglen. Dette er en eterisk olje, og det er ikke nødvendig med mer enn 5-10 dråper i et fotbad. Dryppes den rett på neglen er en dråpe nok.

Dette virket på min mor, som fikk det som råd av sin fotpleier. Jeg vil ikke anbefale dette istedet for legebehandling, dersom dette MÅ behandles. Men anbefaler det som et nyttig supplement, eller som et alternativ dersom det ikke er en lidelse som må behandles med medikamenter.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Neglesopp er ikke farlig. Det er således først og fremst et kosmetisk "problem". Du finner litt informasjon på følgende side:

http://www.doktoronline.no/hud/pasient/sopp.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...