Gå til innhold

Vondt et sted i fotbladet, men hvor ?

Anbefalte innlegg

Gjest Fotonten

Med ujevne mellomrom, 3-4 ganger årlig, får jeg plutselig vondt i fotbladet (samme sted hver gang).

Det kjennes som en nerve er i klem, men det er umulig å lokalisere stedet mer enn at jeg vet at jeg kan gjenskape følelsen ved å stå på foten eller ta tak i den nest største tåa og dra oppover.

Har ingen (synlige) skavanker i form av vorter el.l., og er like tykkhudet på begge føttene.

Går en del i forbindelse med jobben (ikke mye, men ofte), og de 3-4 dagene jeg har vondt går smertene ut over arbeidet mitt.

Noen som har vært borti dette ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13011-vondt-et-sted-i-fotbladet-men-hvor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fotsmerter

Dette problemet har jeg hatt i flere år. Legene sier at det er foten som hovneropp når jeg går slik at det blir trangt inne i skoen, og de anbefaler å kjøpe sko med bredere lest. Gjett om jeg har prøv. Har brukt mange tusen på forskjellige sko, men uten å lykkes med det. Det virker som om problemet bare blir værre. HOS MEG ER DET DEN MIDTERSTE TÅEN PÅ VENSTRE FOT som først blir nummen, så kommer smertene. Kan noen hjelpe?

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til fotonten

Dette kan være en type slimhinneirritasjon/betennelse i støtposer under fotsålen.Mindre trolig en såkalt "nerveknute" eller nevrinom som også kan gi slike plager. Hvis det ikke er lokal rødhet, varme eller hevelse er det lite trolig at du har en direkte infeksjon.

Forsøk å oppsøke lege i en fase med symptomer, da er det lettest å diagnostisere riktig.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Dette problemet har jeg hatt i flere år. Legene sier at det er foten som hovneropp når jeg går slik at det blir trangt inne i skoen, og de anbefaler å kjøpe sko med bredere lest. Gjett om jeg har prøv. Har brukt mange tusen på forskjellige sko, men uten å lykkes med det. Det virker som om problemet bare blir værre. HOS MEG ER DET DEN MIDTERSTE TÅEN PÅ VENSTRE FOT som først blir nummen, så kommer smertene. Kan noen hjelpe?

Til fotsmerter. Dette høres ut som "Mortons tå" og skyldes en liten nerveknute som kommer i klem, oftest mellom 2. og 3. tå. Nerveknuten kan opereres bort. En såle som løfter opp mellom tærne på fremfoten kan avlaste nerveknuten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...