Gå til innhold

Vil bli innlagt!


Gjest ikke nå!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå!

Sist gang jeg ringte til legevakta for å bli innlagt for å unngå en overdose ble jeg møtt med en streng stemme som ba meg slutte opp med det tullet og så la hun på... Nå ønsker jeg å bli innlagt igjen, i stedet for å ta en overdose, men er redd for å ringe til legen eller legevakta... Legen min forstår ingenting og bare gir meg sovepiller og beroligende som jeg legger i "overdoseskuffen" min.

Noen som har et tips til meg om hva jeg skal si for å bli innlagt? Det virker som om det ikke er bra nok å si at jeg vil bli innlagt som et alternativ til en overdose!

Må man virkelig skade seg selv alvorlig for å få hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill time hos fastlegen din og forsøk å argumentere for ditt syn om at en innleggelse er det du ønsker/trenger. Kanskje er ikke vedkommende enig i din vurdering,men i såfall kan du be om en begrunnelse.

Legevakta er ikke noen bra koordinerende instans for løsning av en problematikk som tydeligvis har vart en stund.(?)

Går du i poliklinisk behandling? Og drøfter du i såfall dette temaet der?

Hva slags medisiner er det legen din mener du trenger, og som du putter i skuffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nå!

Bestill time hos fastlegen din og forsøk å argumentere for ditt syn om at en innleggelse er det du ønsker/trenger. Kanskje er ikke vedkommende enig i din vurdering,men i såfall kan du be om en begrunnelse.

Legevakta er ikke noen bra koordinerende instans for løsning av en problematikk som tydeligvis har vart en stund.(?)

Går du i poliklinisk behandling? Og drøfter du i såfall dette temaet der?

Hva slags medisiner er det legen din mener du trenger, og som du putter i skuffen?

Han har gitt meg Vallergan, Imovane og Sobril. Jeg har litt problemer med å sove, men ikke så store at jeg egentlig trenger sovepiller. Det er bedre å spare dem til en overdose eller to.

Jeg går i behandling hos en psykolog, men han mener at jeg bare blir hjelpesløs hvis jeg blir innlagt gang på gang. Det er jeg egentlig enig i, men jeg mener at man må se på alternativet som er store skader eller død pga overdose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gitt meg Vallergan, Imovane og Sobril. Jeg har litt problemer med å sove, men ikke så store at jeg egentlig trenger sovepiller. Det er bedre å spare dem til en overdose eller to.

Jeg går i behandling hos en psykolog, men han mener at jeg bare blir hjelpesløs hvis jeg blir innlagt gang på gang. Det er jeg egentlig enig i, men jeg mener at man må se på alternativet som er store skader eller død pga overdose.

Finnes det ingen mulighet for at du og psykologen din i fellesskap kan finne noen gode strategier mht hvordan håndtere kriser/vanskelige følelser?

Dersom du har hatt flere innleggelser tidligere, så kommer det vel ikke så mye bra at nye akuttinnleggelser? Finnes det gode alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...