Gå til innhold

kutter megselv


Gjest missre

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente som har kuttet meg på armen i lengre tid.. i det senere har det blitt værre. Jeg kutter meg værre og værre og mer og mer! Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør dette, men det skjer som oftest når jeg er deppa o.l. Jeg tror selv at det kan være fordi jeg vil heller har fysisk smerte enn psykisk, men jeg er jo ingen lege.. så vet ikke om dette er årsaken. Jeg vet ikke om jeg klarer å slutte heller for når jeg er i den tilstanden så tenker jeg ikke klart og jeg kutter meg heller. Det er dype kutt..begynner å bli men jeg vet ikke hvordan jeg skal forandre på det! I det senere har jeg også sluttet å spise.. da har jeg ikke kuttet meg heller.. har ikke spist på en månede...

hjelp meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Kjære deg du må ta kontakt med lege så du får hjelp. Før dette går helt gale. Vet du hvorfor du er deppa. Det trenger jo ikke ha en spesiell grunn men om du vet det så kan du kanskje jobbe med å bli kvitt det.

Går du på skolen? Jeg pleier alltid anbefale alle å gå å snakke med helsesøster. Hun kan hjelpe deg eller sende deg til en lege som kan hjelpe deg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Kjære deg du må ta kontakt med lege så du får hjelp. Før dette går helt gale. Vet du hvorfor du er deppa. Det trenger jo ikke ha en spesiell grunn men om du vet det så kan du kanskje jobbe med å bli kvitt det.

Går du på skolen? Jeg pleier alltid anbefale alle å gå å snakke med helsesøster. Hun kan hjelpe deg eller sende deg til en lege som kan hjelpe deg.

Mvh

Kjære deg! Siden jeg ikke kjenner deg er det ikke lett å si hvorfor akkurat du skader deg selv, men din egen teori er god. Fysisk smerte er konkret - man vet hvor det gjør vondt og vorfor, i motsetning til ved psykisk smerte.

Dessverre er dette et emne som er tabubelagt, så mange tør ikke snakke med legen sin og søke hjelp. Men du er ikke den eneste som strever med dette! Jeg gjør det også.

Jeg har dessverre ikke noe veldig godt råd om hva en kan gjøre når en står der at en er desperat, det sprekker og en kutter seg siden jeg driver med det selv. Men jeg har sett mange anbefale at en heller tar seg ut med en kraftig treningsøkt. For meg er det beste å ha folk rundt meg, og å være travel slik at anledningene til å skade seg ikke blir så mange.

Men uansett. Jeg anbefaler deg å gå til legen, som kan henvise deg videre i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres ikke helt bra ut.. Prøv å spis litt ihvertfall. jeg sliter med akkurat same tingen, men jeg spiser kanskje 1 gang hver 3-4 dag... Jeg kjenner meg 100% igjen i dt du skriver.. oppsøk lege, hadde kanskje vært smart..

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...