Gå til innhold

prøver å bli gravid


Gjest hio

Anbefalte innlegg

jeg er en kvinne på 36 som har forsøkt å bli gravid i ca. 8 måneder.

Har et barn på 4 år fra før.

Har sjekket eggløsningen noen ganger med cp og ser at den ligger rundt 13-14 dager etter mens. Da har jeg også kraftig utflod. Vi har forsøkt å ha samleie den uken rundt eggløsning. Ca. annenhver dag.

Har ikke brukt cp på en stund da jeg føler meg sikker på når eggløsningen er.

Det jeg lurer på om man kan ha utflod uten å ha eggløsing og også menstruasjon uten eggløsning?

En annen ting er at jeg har brunlig utflod 4-6 dager før mensen starter for fullt.(utfloden kommer på dag 28 og mensen på ca. 32)

Hva kommer det av???

Et siste spørsmål:

kan sædkvaliteten plutselig bli dårlig. f.eks på de 4 årene som er gått siden vi ble gravide sist??

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det viktigst er å ha samleie i noen dager før og på selve eggløsningsdagen. Hvis du har regelmessige menstruasjoner har du med stor sannsynlighet også eggløsning. Det er veldig mange kvinner som har litt blødning før mensen. Vi har trodd at det kunne skyldes for liten produksjon av progesteron som dannes etter eggløsning. Nå begynner jeg å få mistanke om at det er normalt og ikke noe å bry seg om! Sædkvaliteten kan bli dårlig ved sykdom og bruk av visse medikamnter.

Jeg synes dere skal slappe av og ta det med ro. Med alderen -spesielt kvinnes alder- tar det lengre tid å bli gravid! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...