Gå til innhold

Kjeve problemer

Anbefalte innlegg

Heisann åper det er noen som kan hjelpe meg her, jeg har fått problemer med kjeven min 3 ganger nå og 2 av gangene måtte jeg på sykehus for å få den på plass igjen, de måtte legge meg i narkose for å sette den tilbake for den satt altfor hardt fast. Hva kan være galt med meg, når dette skjer gjør det veldig vondt jeg får veldig smerter i kjeven.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130175-kjeve-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 år senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei. Har hatt vondt i kjevebenet på venstre side, og greier ikke åpne munnen helt.. Har ikke skadet meg på noen måte.Kom veldig brått. Kan du muligens vite hva dette er?

Mange bitter sammen tennene/kjeven når de stresser. Dette kan føre til masse "gøy" med kjeven.

Først og fremst: Ta et hint. Dette er et signal fra kroppen om at du trenger å slappe av/finne en annen jobb, etc.

Så; dra til tannlegen få biteskinne (dette skal nå tildels dekkes over folketrygden) slik at du ikke ligger og gjør ting verre på natta. Og hvis det har låst seg helt... over lang tid... da får du henvisning fra legen din til kjevekirurg.

Knepping/klikking i kjeven er ganske normalt. Stramme muskler som dytter på kjeveleddet slik at det knepper litt hit og dit. Stramme kjevemuskler gir også mange fine hodepiner.

Hvis du ikke gjør noe med det/lar det bli verre så kan du få migrener og enda verre, det som skjedde meg: Låst kjeve. Ikke festlig.

Kiropraktorer/fysioterapeuter kan også hjelpe litt, om ikke annet så med å løse opp muskulaturen. But be warned; dette er vondt. Men det er verdt det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130175-kjeve-problemer/#findComment-1793701
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...