Gå til innhold

Antipsykotisk medisin, NHD eller andre


Gjest ja, det lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Gjest ja, det lurer jeg på

Hva vil det si at antipsykotiske medisiner virker dempende? (noe min psykiater sa).

Vil det si at det virker dempende på litt unormalt oppstemthet (f.eks hypomani), eller betyr det noe annet (som f.eks at det virker dempende på tanke-kaos osv)? Kan man bli deprimert av slik medisin, slik at det på en måte "trykker deg ned" fordi det virker dempende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De virker dempende på tankekaoset og de ubeviste forstillinger/fantasier som kan bryte igjenom-vrangforestillinger. De demper symptomene som gjør en ustabil så man blir mere rolig og balansert. Det flater ut tankekjøret i hodet og følelselivet. Man blir rett og slett flatere i det indre liv men det er ikke noe depresiv tilstand, tvert om demper disse medisinene også negative depresive impulser. Bruker zeldox selv og de har en gunstig virkning på min disorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, det lurer jeg på

De virker dempende på tankekaoset og de ubeviste forstillinger/fantasier som kan bryte igjenom-vrangforestillinger. De demper symptomene som gjør en ustabil så man blir mere rolig og balansert. Det flater ut tankekjøret i hodet og følelselivet. Man blir rett og slett flatere i det indre liv men det er ikke noe depresiv tilstand, tvert om demper disse medisinene også negative depresive impulser. Bruker zeldox selv og de har en gunstig virkning på min disorder.

Skal begynne på risperdal nå, men så mistenker jeg at psykiateren tror at jeg er bipolar også. Og så sa han dette med at de i tillegg virker dempende, derfor tenkte jeg at dette kanskje var på f.eks. hypomane tendenser..Takk for svaret ditt, håper også NHD kan svare meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...