Gå til innhold

Er det noe håp for meg?


kvinne79

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år som er plaget av depresjoner...ble slutt med eks kjæresten min for 1,5 år siden og har ikke helt klart å komme over det...føler jeg ikke har noen gleder i livet...har interesser og venner og prate med...men det er liksom ingenting som gleder meg...har også gått til psyklog 3 ganger...og det har gått greit i perioder...men etter en stund er det den "samme greia"...har dårlig selvtillitt og føler jeg ikke får noen typer...føler meg rett og slett stygg...hva skal jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er mange som har det på samme måte som deg. Det er mulig å komme seg ut av depressive tankemønstre med litt jobbing. Går du fortsatt til psykologen? Jeg har også perioder der jeg tenker mye negativt om meg selv, og det finnes det grunner til, selv om de ikke alltid står klart for meg. Det er mulig å finne ut av det. Det er trinn 1. Hvorfor tenker jeg som jeg gjør? Hva kan ha virket inn på disse tankene? Når begynte jeg å tenke slik? Det er mer konstruktivt enn å godta at det alltid har vært og kommer alltid til å være. Kartlegging. Jeg har funnet ut at det blant annet hjelper å skrive ned slike tanker. Det kan hjelpe deg med å rydde opp innvendig.

Javisst finnes det håp! Så mye du vil ha! Hva kan stoppe deg? Jeg tror det finnes en utømmelig kilde med håp, selv om den kan virke fjern når en er deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...