Gå til innhold

herpes2 -hjelp meg!!!


Gjest små-nervøs

Anbefalte innlegg

Gjest små-nervøs

heia!

har nettopp innledet et sexuelt forhold m ei jente (er selv jente) og har hatt mye sex (selvfølgelig også oral). Hun har herpes 2 (hatt i 11 år) m mindre og mindre utbrudd. Lurer på hvor smittefarlig dette er -og om jeg er smittet selvom jeg enda ikke har noen blemmer/sår og om når hun kan smitte meg og alt slikt (vet inkubasjons tid på1-26 dager, men det er kun ca 16 dager siden første sex)...

kan du være så snill å hjelpe meg her -er litt nervøs og greier. Vil jo ha mer sex m henne og koser meg godt der, men hadde ikke særlig lyst på herpes da...

tusen takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Herpes smitter ved seksuell kontakt (genital og oral), men vi vet ikke hvor smittefarlig det er. Det er spesielt sårene som skiller ut virus, så avstå fra oral kontakt i en periode med sårdannelse. Det er ikke alltid at partner smittes, hvis partner har hatt herpes 1 er man mindre mottakelig for type 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...