Gå til innhold

Hvor lenge....


Therese

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det vanlig å ha økt utflod etter fødsel.... Nå er snart veslegutt 3 mnd, og det er fortsatt plagsomt mye utflod....er dette normalt.

Det virker ikke som om jeg har soppinfeksjon eller noe, og jeg vasker meg daglig med Lactasyd.

Kan kanskje legge til at jeg fikk en stor(!) rift under fødselen, og at stingene gikk opp, så jeg er ikke som jeg før var der nedentil.... Kan dette ha noe med saken å gjøre?? Bør jeg kontakte lege?

Takknemlig for raskt svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Etter en fødsel til mensen kommer tilbake er hormonforholdene endret på samme måte som hos eldre kvinner. Det skyldes østrogenmangel. Jeg vil anbefale deg å prøve Ovesterin krem (uten resept) et par ganger i uken. Ikke bry deg om at det i bruksanvisningen står at det ikke skal brukes av ammende kvinner, det kan ikke skade melken eller barnet.

Hvis det ikke hjelper, eller hvis du har smerter eller feber, bør du søke lege.

Jeg tror ikke det har noe med riften å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...