Gå til innhold

Renselsen..


hegemor-

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer renselsen egentlig ? eller hvor lenge KAn den vare ( siden det sikekrt varierer) ?

Jeg fødte for 3,5 uke siden , og fortsatt kan det komme blod, Noen dager der det hvit utflod, andre dager brunt - og ca annen hver dag kommer det blod.

Jeg har ikke noe vondt, men noe som minner om svake mensmurringer innimellom.

Jeg måtte heller ikke syes etter fødselen så det har ikke noe med sting å gjøre. Ikke har jeg feber eller føler meg dårlig ( bortsett fra omgangsyke som går ). Kan sykdom ( oppkast og diare )trigge blødning ?

Noen ganger lukter utfloden litt sterkere ?

Bekymrer jeg meg unødig ?

Jeg har time til 6 ukers kontroll i begynnelsen av januar

- og har tenkt å vente til da for å se om det forandrer seg.

klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes ikke det høres unormalt ut det du beskriver. En renselse avtar etterhvert, men kraftig blødning inngår den første uken, senere blir utfloden rød/brun og etterhvert blir den mer hvit med rosa/brunt preg. Oppkast og diare har ingen innvirkning på blødningene. Renselsen lukter iblant ikke særlig godt, men det er stor forskjell på det som regnes som normalt og det som kalles "stinkende renselse", noe som kan være tegn på infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...