Gå til innhold

fontex og hormonubalanse?NHD?


Gjest Ebba81

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på fontex en måned i høst, jeg ble veldig dårlig/mer deprimert, og fikk problemer med kviser og menstruasjonen (hyppigere), og dette har vedvart.psykiatern min sa jeg skulle ta noen hormonprøver, og nevnte noe om at SSRI'en kunne gjøre noe med produksjon av prolaktin (lavere produksjon). som igjen kan gi ubalanse i hormonene og disse bivirkningene. Er det noen som har hørt om dette? NHD?

Kan hormonbalansen (prolaktinprod.) reguleres av seg selv nå som det er ca. 6-7 uker siden jeg sluttet på fontex? (denne måneden har menstr. plutselig ikke kommet med bare 3 ukers opphold, men venter fortsatt på den etter 4 uker)

Jeg har gått på cipramil før, og da hadde jeg ikke disse problemene.

Hvis ikke dette reguleres selv må jeg kanskje begynne på p-piller for å regulere det?

Er det noe jeg kan ta for å øke prod. av prolaktin?

Mange spørsmål, skal til indremedisiner, men det er en stund til.

Trenger kanskje fortsatt å begynne på en SSRI, men nå vet jeg ikke om jeg tør hvis disse problemene vil fortsette. orker ikke mer uventede ting nå.

Ebba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykiateren din har sikkert rett, men jeg tror også at selve sykdommen og disse hormonene virker inn på hverandre.

Fontexen burde vel være ute av kroppen snart, og da burde bivirkningene gi seg.

Jeg synes du skal fortsette å ta medisinene. Bytt og få nye hvis ikke Fontex var det rette.

Håper du får en fin og glad jul, og at du finner medisiner som virker snart! (Og si gjerne i fra i så fall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiateren din har sikkert rett, men jeg tror også at selve sykdommen og disse hormonene virker inn på hverandre.

Fontexen burde vel være ute av kroppen snart, og da burde bivirkningene gi seg.

Jeg synes du skal fortsette å ta medisinene. Bytt og få nye hvis ikke Fontex var det rette.

Håper du får en fin og glad jul, og at du finner medisiner som virker snart! (Og si gjerne i fra i så fall.)

takk for svar, koslig at noen svarer ihvertfall! Har fått antibiotika for huden, og når det gjelder antidepressivaene så tar jeg ingenting for øyeblikket, og tror jeg venter litt med å begynne på noe.isåfall cipralex/cipramil. må få sjekket hormonene først. god jul : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...