Gå til innhold

Livredd for å bli gravid


Gjest leeds

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente på 28 år som ønsker barn..min samboer ønsker det samme og vi kikker på vogner og klær hver gang vi er ute å shopper.

Jeg elsker barn og vil mer enn noe annet i denne verden ha - men jeg er livredd. Livredd for å være kvalm i ukesvis - dårlig..for så å føde.

Jeg vet alt dette med at mange har greid det før..og gleden er verdt det...men det hjelper ikke.

I går kveld ville min kjære at vi skulle forsøke...men jeg tør ikke.

Dette er virkelig fortvilende....jeg gråter mye på grunn av dette og vil helst adoptere..men et eget barn er høyeste ønske.

Hvordan komme utev denne tankegang?

Legge dette på et par forum for jeg vet ikke helt hvor det hører hjemme....håper det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dette er vel mer et psykologisk spørsmål enn et gynekologisk. Min mangeårige erfaring er at kvinner har det bra i svangerskapet. Jeg vil anbefale deg å snakke med venninner som har fått barn eller -kanskje det beste- å følge en gravid gjennom svangerskapet. Du er 28 og det er en fin alder å få barn i. Jeg håper du overvinner din skrekk. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...