Gå til innhold

Sobril - bare sløv, ikke mindre angst!!


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Trodde sobrilen skulle hjelpe mot angst! Her om dagen tok jeg 30 mg en drøy time før et jobbintervju, men svettet likevel like mye som før...

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Hei Jake. Har av og til hatt følelsen av at når en er ekstra presset eller ekstra nervøs så hjelper nesten ingenting. Min svigerinne som nesten aldri tar piller er livredd for å fly, alikevel virker ikke beroligende på henne når vi skal på tur.

Jeg skal på intervju for en høyere stilling på nyåret. Må si jeg får litt vondt i magen. Men det skal ikke ødelegge julen for meg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Hei Jake!

Jeg ville trodd at 30 mg kanskje var litt mye (ihverfall hvis du ikke er vant til å ta de). 15 mg er vel ganske vanlig dose. Alle sånne medisiner virker sløvende i litt store doser.. Hvis du skal ta de for å hjelpe på søvnen, så kunne du kanskje tatt 30 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du stått lenge på sobril?

da vil virkningen av den avta, og du må ha enda høyere dose for å få effekt. jeg har også stått lenge på sobril, og jeg må be om en høyere dose hvis jeg skal noe spesielt for at jeg skal ha virkning av stoffet. jeg også svetter mye, og det kommer av angsten min, hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Hei Jake. Har av og til hatt følelsen av at når en er ekstra presset eller ekstra nervøs så hjelper nesten ingenting. Min svigerinne som nesten aldri tar piller er livredd for å fly, alikevel virker ikke beroligende på henne når vi skal på tur.

Jeg skal på intervju for en høyere stilling på nyåret. Må si jeg får litt vondt i magen. Men det skal ikke ødelegge julen for meg.

Mvh

jeg har noe sosial/panikk -angst.

Men det er ikke det verste. Depresjonen føles verst. Men nå henger jo ting sammen, selvfølgelig.

Jeg har bare brukt sobril noen dager i det siste.

Forrige gang var for noen mnd. siden, da jeg byttet fra cupralex til efexor. Brukte sobrilen i tillegg i opptrappingen av efexor.

Jeg tok 45 mg sobril iløpet av noen timer igår kveld. Skulle på en avslutningsfest. Drakk bare 1 pils- heldigvis.

Tror ikke jeg skal bruke sobril så mye, siden jeg føler det ikke har store effekten....Håper jeg blir bedre, at uroen for tiden skyldes ytterligere økning av efexoren, at det vil stabilisere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

jeg har noe sosial/panikk -angst.

Men det er ikke det verste. Depresjonen føles verst. Men nå henger jo ting sammen, selvfølgelig.

Jeg har bare brukt sobril noen dager i det siste.

Forrige gang var for noen mnd. siden, da jeg byttet fra cupralex til efexor. Brukte sobrilen i tillegg i opptrappingen av efexor.

Jeg tok 45 mg sobril iløpet av noen timer igår kveld. Skulle på en avslutningsfest. Drakk bare 1 pils- heldigvis.

Tror ikke jeg skal bruke sobril så mye, siden jeg føler det ikke har store effekten....Håper jeg blir bedre, at uroen for tiden skyldes ytterligere økning av efexoren, at det vil stabilisere seg.

Det er jo ikke vits i å putte i seg medisin man føler ikke virker. Jeg blir helt borte vekk av en sobril så du burde jo kjenne virkningen med en gang.

Gikk det fint på avslutningsfesten?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har noe sosial/panikk -angst.

Men det er ikke det verste. Depresjonen føles verst. Men nå henger jo ting sammen, selvfølgelig.

Jeg har bare brukt sobril noen dager i det siste.

Forrige gang var for noen mnd. siden, da jeg byttet fra cupralex til efexor. Brukte sobrilen i tillegg i opptrappingen av efexor.

Jeg tok 45 mg sobril iløpet av noen timer igår kveld. Skulle på en avslutningsfest. Drakk bare 1 pils- heldigvis.

Tror ikke jeg skal bruke sobril så mye, siden jeg føler det ikke har store effekten....Håper jeg blir bedre, at uroen for tiden skyldes ytterligere økning av efexoren, at det vil stabilisere seg.

Jeg tror faktisk nesten sånne medisiner kan utløse litt depresjon (midlertidig da) i for store doser. Særlig hvis de ikke fungerer. Men man blir avhengig etterhver: Jeg fikk fast 75-100 mg sobril daglig en periode da jeg var innlagt, og jeg kjente nesten ikke at jeg hadde tatt dem! Litt skremmende egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok dem for sent ----> sobril har lang opptakstid og lang halveringstid. Virker på topp først etter c.a 4 timer etter inntak.

Jeg er enig i at Sobril tas langsommere opp i kroppen - må derfor tas bedre tid i forveien, altså ikke så praktisk som Valium=Vival ved plutselig angst.

Men Sobril har den fordel at den går raskere UT av kroppen, hvis man bare trenger det til noe som varer kort.

Se oversikt over dette i www.legemiddelhandboka.no, tabell 1 nederst i kapittel

L 5.6.2. (får ikke til å lage link her)

Valium =vival heter der diazepam, sobril heter oxazepam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...