Gå til innhold

Hvordan skaffe hjelp til syk pårørende?


Gjest fortvilet og vet ikke helt...

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet og vet ikke helt...

Min far sliter med seg selv, og han burde hatt hjelp av psyk. helsevesen.

Han ser ikke selv problemet, og trenger absolutt ikke hjelp. Forøvrig er han en oppegående mann med jobb og det hele...

Noen som har noen erfaringer å dele med meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at du skal kunne "tvinge ham til å motta behandling", så må han ha alvorlige psykiske problemer.

Dersom han fungerer i jobb og selv ikke ønsker psykiatrisk behandling, hva er det da som gjør at du absolutt mener at han må ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at du skal kunne "tvinge ham til å motta behandling", så må han ha alvorlige psykiske problemer.

Dersom han fungerer i jobb og selv ikke ønsker psykiatrisk behandling, hva er det da som gjør at du absolutt mener at han må ha det?

Er du redd han skal miste jobben , eller er det dere i familien han sliter på?

Hvis det er i familien, hjelper det noen ganger å slutte å ta hensyn, å sette krav som til alle andre. Det vil kanskje først bli møtt med anklager om å være slem, men det kan kanskje åpne for en dialog om hva som er rimelig oppførsel?

"Tough love" er det noe som heter. Vet at dette anbefales av profesjonelle overfor f.eks. alkoholikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg tror ikke du kommer så langt med helsevernet. Jeg foreslår at du snakker med din egen fastlege om hvordan du har det og kanskje få noen tips om hvordan du kan få din far til å skjønne at han trenger hjelp.

Jeg har en mann som stadig vekk sender meg til lege. Han trenger det virkelig selv men er så redd for å bli sykemeldt at han ikke vil gå selv. Nå er han blitt ti år eldre på ett år og sliter skikkelig.

Sånn er det bare. Vi kan ikke tvinge mennesker til noe de ikke vil, dessverre.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...