Gå til innhold

Webbis: DOL: Et helseforum eller forum for politsk ekstremisme?

Anbefalte innlegg

DOL er i ferd med å bli ødelagt som et seriøst forum for helse.

Trådlistene domineres av Morsk, Ulv, Sør og Goliath som alle kun er ute etter å føre endeløse diskusjoner om politiske spørsmål, særlig om innvandring og Islam.

Er det ikke på tide at administrasjonen her setter en stopper for dette?

Slett alle slike tråder, eller enda bedre: Hiv disse "debattantene" på hodet ut herfra, så kan de fortsette sin endeløse kverulering på fora som er beregnet for slikt.

Jeg tror at de fleste brukerne her er møkk lei og at sponsorer og samarbeidspartnerne til DOL begynner å gå lei de også.

DOL vil på sikt tape på at dette får fortsette.

Har administrasjonen her tenkt å gjøre noe med dette?

(Jeg er IKKE interessert i svar fra "debattantene"). Kun

fra administrasjonen og andre "vanlige" brukere.

Fortsetter under...

Gjest Moderator

Hei!

Enig i at noen få brukere periodevis fullstendig dominerer med endeløse tråder. Et alternativ er som du sier å slette alt sammen - men samtidig er det vel minst like legitimt å diskutere rasisme som julegavekjøp og middagsretter på dol?

Det som bekymrer oss er at ingen av de som hele tiden krangler ser ut til å se på "måtehold" som et ideal - samt at de sjelden ser noe feil med sin egen atferd her, kun med andres.

Vi har i en periode nå prøvd å se om brukerne kan klare å regulere virksomheten på åpent forum i størst mulig grad selv, og vil evaluere dette etter jul.

Vi er alltid åpne for diskusjoner mht hvordan dol bør være, så andres oppfatninger mottas med takk!

Jeg er enig med deg.

En annen ting er at de tydeligvis har spart inn på sikkerheten her. Har opplevd flere ganger at jeg har vært logget inn med fremmede brukeres innlogging helt automatisk, uten at jeg har logget meg inn selv (det er bare jeg som bruker denne maskinen). Tipper det også er andre som opplever det samme. Skremmende å tenke på at uvedkommende kan se hva man har skrevet via "svar til meg".

Nei, dol var bedre før da Anker hadde styringa.

Hei!

Enig i at noen få brukere periodevis fullstendig dominerer med endeløse tråder. Et alternativ er som du sier å slette alt sammen - men samtidig er det vel minst like legitimt å diskutere rasisme som julegavekjøp og middagsretter på dol?

Det som bekymrer oss er at ingen av de som hele tiden krangler ser ut til å se på "måtehold" som et ideal - samt at de sjelden ser noe feil med sin egen atferd her, kun med andres.

Vi har i en periode nå prøvd å se om brukerne kan klare å regulere virksomheten på åpent forum i størst mulig grad selv, og vil evaluere dette etter jul.

Vi er alltid åpne for diskusjoner mht hvordan dol bør være, så andres oppfatninger mottas med takk!

"Det som bekymrer oss er at ingen av de som hele tiden krangler ser ut til å se på "måtehold" som et ideal - samt at de sjelden ser noe feil med sin egen atferd her, kun med andres."

Vi får jo se positivt på det. De eier ikke "måteholde" i forhold til krangling med hverandre på dol, men det kunne fort vært verre. Det kunne f.eks. vært flaska de ikke hadde måtehold i forhold til, og for alt vi vet så er det jo meget mulig dol redder dem fra Kong Alkohol, noe som gjør at deres diskusjoner kanskje får et helsemessig aspekt over seg likevel :)

For øvrig må jo alt kunne diskuteres her. Disse holder seg jo stort sett til hverandre i enkelte tråder, og det kan vel umulig være noe problem. Det er tross alt bare å la være å klikke seg inn i trådene hvor nevnte brukere regjerer.

Vel, poenget mitt var at dol ikke bør drive sensur i forhold til hva som er lovlig å diskutere her, og innenfor enkelte følsomme temaer vil det alltid dukke opp "ekstremister" fra begge sider.

Jeg er enig med deg.

En annen ting er at de tydeligvis har spart inn på sikkerheten her. Har opplevd flere ganger at jeg har vært logget inn med fremmede brukeres innlogging helt automatisk, uten at jeg har logget meg inn selv (det er bare jeg som bruker denne maskinen). Tipper det også er andre som opplever det samme. Skremmende å tenke på at uvedkommende kan se hva man har skrevet via "svar til meg".

Evig eies kun det tapte.

Annonse

Hei!

Jeg ser dilemaet webmaster, og kan ikke si annet enn at uansett hva du/dere velger å gjøre så har dere min fulle forståelse.

Jeg trekker meg fra DOL uten noen problemer, så lenge Sør ikke får holde på med frie tøyler her.

Men hans kverulering og usanne påstander om andre kan jeg ikke la stå umotsagt.

Ser du antydninger til at jeg starter usakligheter og personlige kommentarer i en tråd, så gi meg gjerne en advarsel om det.

Men hvis det er som "svar på tiltale" fra Sør, så vil jeg sette pris på at advarselen går dit den hører hjemme.

Samtidig ser jeg at det ikke alltid er enkelt å være objektiv (sett fra min side), så derfor aksepterer jeg selvfølgelig de avgjørelser "dommeren" legger til grunn.

Ulv I Faarikaal

Hei!

For meg kan dere godt slette alt sammen. Hele DOL om dere vil, så kan vi begynne på nytt. Jeg er fullt klar over at de endeløse trådene våre ikke er noen kulturarv som må vernes. Da er jeg ikke sippete, jeg mener det.

Siden brukerne kan velge forum å se på, ser jeg heller ikke hvorfor noen skal plage seg selv med å lese noe de ikke interesserer seg for. Jeg sitter ikke og glaner på f eks adopsjonsforum, men hadde man kunnet adoptere en katt der såh kanskje :)

Andre lager skitlange tråder hvor de diskuterer bleier, mens, utroskap og annet sludder, men jeg leser ikke det. Det tar i praksis noen sekunder å rase gjennom en hel side med nye, og holde øye med fargene på linkene for å se hva jeg har sett på før. enket og greit, det andre registrerer jeg ikke.

Det er bra som det er. Slutt å sutre.

Gjest Fast bruker

Jeg er fast bruker på et av de forumene som ikke har blitt okkupert av Sør, Goliath, UiF og hva søren de kaller seg. Og takk for det.

Helt ærlig begriper jeg for det første ikke at de får lov til å ture fram på den måten, og for det andre ikke at de gidder.

Det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre, det har med om redaktøren og de som betaler for DOL faktisk bryr seg om å lage noe som er lesbarn og interessant for brukerne, og ikke bare sponse et privat krangleforum for 3-4 brukere som gjentar seg selv til det kjedsommelige.

Gjest Fast bruker

Jeg ser dilemaet webmaster, og kan ikke si annet enn at uansett hva du/dere velger å gjøre så har dere min fulle forståelse.

Jeg trekker meg fra DOL uten noen problemer, så lenge Sør ikke får holde på med frie tøyler her.

Men hans kverulering og usanne påstander om andre kan jeg ikke la stå umotsagt.

Ser du antydninger til at jeg starter usakligheter og personlige kommentarer i en tråd, så gi meg gjerne en advarsel om det.

Men hvis det er som "svar på tiltale" fra Sør, så vil jeg sette pris på at advarselen går dit den hører hjemme.

Samtidig ser jeg at det ikke alltid er enkelt å være objektiv (sett fra min side), så derfor aksepterer jeg selvfølgelig de avgjørelser "dommeren" legger til grunn.

Men Goliath, du var jo faktisk både interessant og fornuftig i gamle dager. Hvorfor i alle dager synker du ned til et sånn nivå der du bare driver og kaster skitt på en annen? Og merk: Jeg sier ikke at den andre er bedre, hele skittkastingen er rett og slett lite intelligent. Det blir litt dumt å si at jeg slutter bare den andre slutter først.

Jeg er fast bruker på et av de forumene som ikke har blitt okkupert av Sør, Goliath, UiF og hva søren de kaller seg. Og takk for det.

Helt ærlig begriper jeg for det første ikke at de får lov til å ture fram på den måten, og for det andre ikke at de gidder.

Det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre, det har med om redaktøren og de som betaler for DOL faktisk bryr seg om å lage noe som er lesbarn og interessant for brukerne, og ikke bare sponse et privat krangleforum for 3-4 brukere som gjentar seg selv til det kjedsommelige.

Egentlig er jeg helt enig med deg.

Men legg merke til at de ukene Sør ikke er her, så er det også "rolig" her.

Personlig så aksepterer jeg ikke at han får "fritt spillerom" her. Og som sagt tidligere - jeg fjerner meg gjerne herfra, under den forutsetningen at Sør også fjernes....

Men Goliath, du var jo faktisk både interessant og fornuftig i gamle dager. Hvorfor i alle dager synker du ned til et sånn nivå der du bare driver og kaster skitt på en annen? Og merk: Jeg sier ikke at den andre er bedre, hele skittkastingen er rett og slett lite intelligent. Det blir litt dumt å si at jeg slutter bare den andre slutter først.

Er du her og? :-)

Jeg forstår godt hva du mener, og er faktisk enig med deg.

Men dette har ikke så mye med hvem som slutter å gjøre - for om jeg slutter, så fortsetter Sør...

Det har med hvem som begynner den stadige kveruleringen å gjøre. Og jeg synes (så objektivt jeg bare klarer) at det faktisk er Sør som gjør det hver gang....

Men ovenfor dere andre (med unntaik av Sør) så beklager jeg faktisk. For jeg kan svært godt forstå at dere blir dritt leie.....

Personlig så aksepterer jeg ikke at han får "fritt spillerom" her. Og som sagt tidligere - jeg fjerner meg gjerne herfra, under den forutsetningen at Sør også fjernes....

Jepp. Vi har sett rikelig med eksempel på hva den hysteriske nazi-opptattheten kan resultere i hvis Sør får fritt spillerom og blir stående uimotsagt.

En gang ble ei kvinne med et annet syn enn ham på bunadsbruk stemplet nazist. En annen gang ei som ærlig og redelig skrev at livet hadde fart så ille med henne at hun likte dyr bedre enn mennesker.

Dersom man kommer inn ny som bruker på DOL og blir møtt av en slik galning uten å kjenne til at det er snakk om en notorisk kverulant, så sier det seg selv at det blir siste gang man tør skrive her, eller bruke tjenesten.

DOL bør takke oss "vaktbikkjer" for at vi passer på, og ikke overlater arenaen til et individ blottlagt for folkeskikk og et minimum av respekt for andres meninger.

Annonse

Gjest Observatør

Sør = 1 person som gnåler på det samme omatt og omatt.

Du, Morsk, Ulv i Fårikål og Grip samt MrKahn innimellom = 5 personer som gnåler på det samme omatt og omatt og slikker hverandre kraftig opp etter ræ..., dag ut og dag inn.

Men hvem syter og syter og klager og klager? Du, Morsk, Ulv i Fårikål og Grip samt MrKahn innimellom.

Morsomt.

DOL sine inntekter er antagelig avhengig av antall besøk, og reguleres av aktiviteten her.

De "politiske ekstremistene" som du omtaler burde heller hatt provisjon for å holde DOL i live og oppe, enn kjeft og utkastelse slik du foreslår.

Sør = 1 person som gnåler på det samme omatt og omatt.

Du, Morsk, Ulv i Fårikål og Grip samt MrKahn innimellom = 5 personer som gnåler på det samme omatt og omatt og slikker hverandre kraftig opp etter ræ..., dag ut og dag inn.

Men hvem syter og syter og klager og klager? Du, Morsk, Ulv i Fårikål og Grip samt MrKahn innimellom.

Morsomt.

Det ser ut til at det er du som er morsom her.

Hvor har jeg sytt og klaget hen?

At andre syter og klager over meg - det er noe helt annet.

Men såpass har du kanskje ikke helt forstått...?

Jeg er enig med deg.

Og alt var mye bedre under krigen.

Jeg er veldig enig med deg, men det er én av de du nevnte som er Webberts yndling, og aldri får noen represalier. Han får derimot holde på som han ønsker, det syns jeg er helt hårreisende. Slett og utesteng, det er vel ikke så mye annet å gjøre?

Da tror jeg det hadde blitt forferdelig kjedelig her inne.

Kanskje noen har en spennende sykdom de vil fortelle om!? ;-)

Så kunne vi ha en egen gruppe som stenet alle de som ville ta abort, og kritiserte alle de som røyker/drikker.

Og nåde dem som spiser laks mens de er gravide! *skrekk og gru*

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...