mantra Skrevet 19. desember 2000 Del Skrevet 19. desember 2000 Dr.online. Jeg er en gift mann på 52 år. Den 24. febr. i år fikk jeg svie ytterst i urinrøret samtidig med smerter nederst i magen.Jeg oppdaget da en liten sprekk i slimhinnen i urinrøret. Etter 4 uker gikk jeg til legen. Det ble tatt mange slags prøver, men alle prøvene var negative. Da plagene ikke ville gi seg ble jeg etter 4 måneder sendt til urolog for nærmere undersøkelse av urinrøret, uten noen funn. Nå har jeg gått med de samme plagene i 10 måneder uten å ha blitt bedre. Sprekken i urinrøret er blitt til en liten "furre". Symptomene: sårhet i urinrør. Forverrer seg etter samleie, dagen etter og en til to uker framover i tid. Dette begynner å gå ut over livskvaliteten min. Fikk følgende svar fra Dem: "Jeg har sett noen pasienter som hadde sprekker på forhuden som ble verre etter samleie. Flere av disse ble bra etter behandling med Dactacort krem. Reseptbelagt krem med soppmiddel og binyrebarkhormon." Såret er ikke på forhuden.Får å forklare meg presist.Såret ligger 5 mm inne i urinrøret. Det begynte med en liten sprekk i slimhinnen 5mm inne i urinrøret. Sprekken har nå blitt til ett en fordypning. i slimhinnen i urinrøret.Selve såret har nå blitt på 3x5 mmm.Har prøvd å bruke cortison og siden sinksalve, men det vil ikke gro. Svien er plagsom. Konstant svie i 1 til 2 uker etter samleie. Siden avtar det til svie før vannlating. Kan det gjøres noe med dette? Venlig hilsen mantra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13045-s%C3%A5r-i-slimhinne-i-urinr%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 21. desember 2000 Del Skrevet 21. desember 2000 Sår i urinrøret skyldes oftest infeksjon i urinrøret, men det er ikke vanlig at et slikt sår holder seg så lenge. Du har nå hatt dette i 10 måneder - og det er 6 måneder siden du ble undersøkt av urolog. - Jeg synes du skal gå tilbake til urologen for en ny undersøkelse. Det er ikke sjelden at det kan være lettere å stille en diagnose når det har gått lengre tid. Men du skal ikke bruke cortison inne i urinrøret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13045-s%C3%A5r-i-slimhinne-i-urinr%C3%B8r/#findComment-64373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.