Gå til innhold

sluttet med tolvon, NHD


Gjest finnguala

Anbefalte innlegg

Gjest finnguala

..men større problemer med uro. Jeg syntes nok var nok etter å ha lagt på meg minst 7 kilo (før var jeg slank, nå har jeg BMI som overvektig)

Jeg hater kroppen min og synes jeg har mye å dra på. Jeg har alltid hatt høy forbrenning, men det jeg lurer på er om tolvon kan ha ødelagt forbrenningen min? Har problemer med å gå ned igjen i vekt. Det er over ei uke siden jeg sluttet (vet det ikke er lenge siden, men slik forbrenningen min var før kunne jeg godt gå ned 2 kg på ei uke)

Om uroen skulle vedvare (og søvnløsheten) finnes det et alternativ til tolvon?

Jeg tar 200 mg lamictal, 1 mg risperdal og 75 mg zoloft.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gvet hvordan du har det jeg sluttet med tolvon og zoloft på en gang. Får nå Copralex og tar imovane men får kun sove noen tilmer pr natt, slitsomt.... Jeg sluttet også med tolvon pga vektøkning, det er noen uker siden er på vei ned så det kommer nok på deg også.

Håper NHD svaer jeg trenger også noe jeg kan få sove bedere på.

Lykke til med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Er ikke Zoloft og Tolvon SSRI-produkter begge to da? Kan du ikke heller øke dosen på ett av produktene?

Du tar jo også et par andre medisiner. Det er ikke alltid løsningen å pøse på med nye medisiner. Den økte uroen du har nå kan bare være seponeringsproblemer. Hadde det slik lenge selv. Ved å ta en ny pille for en annens pille speoneringsproblemer så blir det jo bare tullball til slutt. Du vet ikke hva som virker og hva som ikke virker, hva somer bivrikninger og seponeringsproblemer, og hva somer opprinnelige psykiske problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest legemiddelhandboka

Er ikke Zoloft og Tolvon SSRI-produkter begge to da? Kan du ikke heller øke dosen på ett av produktene?

Du tar jo også et par andre medisiner. Det er ikke alltid løsningen å pøse på med nye medisiner. Den økte uroen du har nå kan bare være seponeringsproblemer. Hadde det slik lenge selv. Ved å ta en ny pille for en annens pille speoneringsproblemer så blir det jo bare tullball til slutt. Du vet ikke hva som virker og hva som ikke virker, hva somer bivrikninger og seponeringsproblemer, og hva somer opprinnelige psykiske problemer.

Tolvon er et antidepressivum, men i en annen gruppe enn Zoloft (som er i SSRI-gruppen).

Jeg sakser fra www.legemiddelhandboka om tolvon, som har virkestoffet mianserin:

"Mianserin egner seg best ved depresjoner preget av angst, rastløshet og søvnvansker. Brukes imidlertid i dag mer sjelden som monoterapi ved depresjoner, men heller for å forsterke virkningen av andre antidepressiva."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes det er urimelig å forvente en vektnedgang etter kun en uke. Tolvon har ikke ødelagt forbrenningen din. Men husk at den er i kroppen 1-2 døgn etter siste tablett.

Dessuten trenger det ikke være Tolvon som er skyld i vektøkningen din.

Det finnes alternativer ved uro og søvnløshet. Både Risperdal of Zoloft-dosen kan økes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...