Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg!!?


Gjest hannahfr

Anbefalte innlegg

Gjest hannahfr

Hei, er ei jente på 25 år..har opplevd en del traumatisk, og har vært deprimert i 4 år..men dette forverret seg etter bruk av edronax for et ¨¨år siden ..brukte det kun i en måned men sliter enda med ettervirkninger..vil forøvrig advare andre mot dette legemiddelet, det kan umulig være skikkelig utprøvet..har lest og hørt om andre også som har reagert sterkt på dette..for min del fikk jeg ødelagt huden min, og har vært svært svimmel(besvimelsestendenser)siden..

begge deler har ført til mye isolasjon..Jeg har også hatt tre angst anfall det siste året..

Men de siste tre dagene har det vært helt grusomt..jeg ser nesten ingenting..det går virkelig helt rundt for meg..og jeg føler at jeg glir bort fra virkeligheten..er helt tåkete i hodet og har voldsomt tankespinn..føler meg helt utmattet..er det noen som har kjennskap til dette, hva det kan være og hva jeg bør gjøre..==??jeg går til psykolog jevnlig men han ser jeg jo ikke før etter jul.

takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med legevakten. Dette kan umulig være normalt.

Mvh

Enig med Kizza. I felleskatalogen står oppført svimmelhet som bivirkning. Men det står også oppført f.eks. parestesier, dvs følelsesløshet/lammelse. Så heller føre var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg håper du kom deg til legen, eller at svimmelheten har blitt bedre. Det er skummelt med disse SSRI'ene for det er tydelig at ikke alle bivirkninger er kartlagt. Jeg gikk på fontex i 1 måned i høst, og ble kjempedårlig. Fikk også hudproblemer! Kviser, tynnere hud (?!) og eksem. Var hos hudlegen og fikk antibiotika igår, så får håper det hjelper. Hvordan hudproblemer fikk du?? Ingen av legene sa til meg at dette kunne være en bivirkning, og nå tør ikke jeg prøve fler medisiner. Etter fontexen har jeg også mange andre rare ting, jeg mister masse hår på hodet, har sår som aldri gror og uregelmessig mens. Jeg tror de har gjort helt tull med hormonene mine...Det sa ihvertfall psykiateren. at antidepressiva kunne gjøre ubalanse i hormonproduksjonen. (østrogen, prolaktin, progesteron).

Jeg skjønner godt at du isolerer deg, det har jeg gjort også. Og hudproblemene gjør jo at depresjonen blir enda verre, så det er nesten litt ironisk at disse medisinene som skulle hjelpe mot depresjonen har gitt bivirkninger som gjør det verre. Det er slitsomt med sånne problemer i tillegg til det psykiske. Håper du blir bedre. God jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg håper du kom deg til legen, eller at svimmelheten har blitt bedre. Det er skummelt med disse SSRI'ene for det er tydelig at ikke alle bivirkninger er kartlagt. Jeg gikk på fontex i 1 måned i høst, og ble kjempedårlig. Fikk også hudproblemer! Kviser, tynnere hud (?!) og eksem. Var hos hudlegen og fikk antibiotika igår, så får håper det hjelper. Hvordan hudproblemer fikk du?? Ingen av legene sa til meg at dette kunne være en bivirkning, og nå tør ikke jeg prøve fler medisiner. Etter fontexen har jeg også mange andre rare ting, jeg mister masse hår på hodet, har sår som aldri gror og uregelmessig mens. Jeg tror de har gjort helt tull med hormonene mine...Det sa ihvertfall psykiateren. at antidepressiva kunne gjøre ubalanse i hormonproduksjonen. (østrogen, prolaktin, progesteron).

Jeg skjønner godt at du isolerer deg, det har jeg gjort også. Og hudproblemene gjør jo at depresjonen blir enda verre, så det er nesten litt ironisk at disse medisinene som skulle hjelpe mot depresjonen har gitt bivirkninger som gjør det verre. Det er slitsomt med sånne problemer i tillegg til det psykiske. Håper du blir bedre. God jul :)

hei og takk for svar!! Jeg har vært hos legen, men er fortsatt veldig dårlig..er rett of slett så dypt deprimert at det snart går over streken..takket være edronax..jaj så jeg er ikke den eneste...pyton..jeg fikk rynkete og skrukkete og rød hud av medisiene,,og jeg tåler ingenting og er svimmel hele tiden..

Jeg har søkt om erstatning i norsk pasientskadeerstatning men jeg har hørt at de ikkke gir erstatnig for bruk av AD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...