Gå til innhold

Jeg lurte på noe..


kikkii

Anbefalte innlegg

Jeg var hos behandleren min i forgje uke. Hun sa at hun ikke kunne hjelpe meg mere fordi jeg kommer altfor sjelden dit. Og at jeg ikke ble noe bedre av det. Uff. Har gått dit i ca ni måneder. Ca en gang i måneden.

Grunnen til at jeg er der så altfor sjelden er at jeg er så redd for å være borte fra jobben. Blir livredd hver gang jeg skal spørre sjefen om fri. Klarer ikke å få et eneste ord ut av meg. Blir helt stum av skrekken om å prate høyt.Hjelp. (Er det noen andre som har det sånn her?)

Hun sa at jeg burde bli utredet i en poliklinikk. Men dette er jo sikkert også i jobbtida og da må jeg jo være like mye borte fra jobben. Jeg skjønner ikke hvorfor hun sa det? Det er jo like ille for meg å spørre om fri om jeg skal til en poloklinikk eller til henne. Jeg turte ikke å spørre henne.

Vet du forskjellen på å bli behandlet på en poloklinikk og en vanlig psykiater?

Jeg sa at jeg ikke turte å gå på en poloklinikk. Det er grusomt nok å snakke med en vanlig psykiater. Og at jeg ikke turte å åpne meg for enda noen nye mennesker....

Tusen takk for svar...

Hilsen dumma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan ikke se at noe blir endret om du behandles i en poliklinikk.

Det er med psykoterapi som med medisiner. Det kreves en viss dose for å få effekt. Ved de fleste lidelser er det bedre med en høy, intensiv og kort psykoterapi enn med en "lavdose"-terapi over lang tid.

Du må snakke med fastlegen din og sammen må dere finne en løsning på hvordan du skal kunne få til å gå i psykoterapi ukentlig.

Ta gjerne en utskrift av innlegget ditt med til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du er nå vel ikke dum, viser til nicket. Jeg hadde det også sånn før. Det eneste jeg kan si til deg er at det går over med tiden. Det med å ha så mye respekt for sjefen mener jeg. Når en blir eldre får en gjerne mer respekt for en av de en jobber sammen med. Husk sjefer er bare mennesker de og. Jeg husker en sjef jeg hadde, han var litt streng med oss fordi han hadde en streng kone og dermed ikke noe han skulle ha sagt hjemme. Da var det godt for ham å sjefe litt på jobben.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...