Gå til innhold

Dårlig selvtillitt!


kvinne79

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år som sliter med dårlig selvtillitt...føler meg direkte stygg og jeg føler at jeg ikke har drage på gutter....

de guttene jeg liker liker ikke meg og omvent...dette høres sikkert teit ut men det er faktisk et problem...

Har gått til psykolog men føler ikke det hjelper så mye...hva kan jeg gjøre for å bygge opp selvtilliten?

Har venner som støtter meg og studere noe jeg virkelig liker og har ellers interesser...men det hjelper ikke...ser svart på livet og har heller ingen grunn for å leve...

Ble dumpet av x kjæreste min og har ennå ikke kommet over det ennå det er 1,5 år siden..føler jeg er tragisk...hva skal jeg gjøre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du er ikke dum. Det er mange andre enn deg som har dårlig selvtillit og dårlig selvbilde.

Hvordan din selvtillit skal bli bedre er det bare du som vet. Jeg kan bare skrive om hva jeg har erfart.

Jeg hadde veldig dårlig selvtillit når jeg var på din alder. Jeg var gift og gravid men jeg syntes jeg var alt for tynn og ikke fin i det hele tatt. Ikke min mann en gang kunne hjelpe meg å få tilbake selvtilliten. Sa jeg noe dumt eller oppførte meg dumt var jeg sikker på at alle lo av meg.

Det var bare jeg som kunne hjelpe meg selv. Jeg kjeftet på meg selv, sa at jeg ikke måtte tro at alle var så opptatt av meg at de gikk rundt å tenkte på hva jeg hadde sagt eller gjort i lengre tid. Det er nå iallefall selvopptatthet. Jeg begynte å interessere meg for folk rundt meg istedet for å fokusere på meg selv. Egentlig er det litt egoistisk å fokusere så mye på seg selv, synes du ikke?

Det hjalp sakte men sikkert ble jeg bedre og mer selvsikker. Jeg så at folk rundt meg likte meg for det jeg var, og ikke for det jeg før trodde jeg var. Det hjelp også at vi flyttet til en annen by.

Nå er jeg voksen og har to tenåringsbarn. Og føler at jeg klarer meg bra selvom jeg er psyk.

God jul og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...